hrvatske željeznice

Od sutra se obnavlja promet vlakova na pruzi Zaprešić - Zabok

31.10.2019 u 14:06

Bionic
Reading

Obustava cjelokupnoga željezničkog prometa na pružnoj dionici Zaprešić – Zabok, koja je bila na snazi od 1. travnja ove godine, prestaje sa sutrašnjim danom, odnosno promet vlakova na toj dionici ponovno se uspostavlja od 1. studenoga, izvijestili su u četvrtak iz HŽ Infrastrukture

Navodi se, međutim i da će zbog radova koji predstoje pruga Zaprešić - Čakovec, a na zahtjev izvođača radova, biti zatvorena za promet između kolodvora Zaprešić i Zabok i to od 4. do 16. studenoga od 8.35 do 15.55 sati.

U tome razdoblju putnike će na relacijama Zaprešić – Zabok i obratno te Zaprešić – Bedekovčina i obratno umjesto vlakova prevoziti autobusi. I nakon toga će se razdoblja željeznički promet povremeno obustavljati na nekoliko sati ili preko vikenda, također na zahtjev izvođača radova.

U vremenu dok je pruga bila zatvorena za prometovanje vlakova između kolodvora Zabok i Zaprešić u cijelosti je položen novi kolosijek. Uređeni su i peroni u kolodvorima za prihvat putnika, izgrađeni željeznički mostovi i propusti, a završeni su i radovi u pothodnicima kako bi putnici sigurno mogli doći do željenih perona.

Predstoje još završni radovi na peronima, na dovršetku odvodnje uz prugu, na kontaktnoj mreži, izgradnji parkirališta kao i na dovršetku cestovnoga mosta Horvacka i ugradnji signalno-sigurnosnih uređaja. Također, predstoji razvlačenje voznog voda, a u Zaboku će se polagati i prvi i drugi kolodvorski kolosijek te graditi bočni peron.

Detaljnije informacije o regulaciji željezničkoga putničkog prijevoza tijekom dnevnih obustava željezničkog prometa putnici mogu pronaći na mrežnoj stranici HŽ Putničkog prijevoza (www.hzpp.hr).

Projekt modernizacije i elektrifikacije pruge Zaprešić – Zabok vrijedan je 614,4 milijuna kuna, a 85 posto sredstava osigurano je iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. Dionica obuhvaćena projektom, oko 24 kilometra pruge, proteže se kroz Zagrebačku i Krapinsko-zagorsku županiju. Po završetku radova vlakovi će voziti brzinom do 120 km/h, čime će se vozna vremena putničkih vlakova smanjiti na 28, a brzih vlakova na 14 minuta.

Projektom je, poznato je, obuhvaćena rekonstrukcija kolodvora, izgradnja novih perona, pothodnika, nadstrešnica i parkirališta. Kolodvor Zabok razdvojit će se na putnički i teretni dio, a izgradit će se i nova zgrada za smještaj signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te ureda za izvršno osoblje. Na stajalištima će biti osiguran sustav videonadzora te vizualnog i audio obavještavanja putnika. Uz to, bit će modernizirano 15 željezničko-cestovnih prijelaza, rekonstruirat će se i postojeće pružne građevine te izgraditi nove kao što su četiri nova armiranobetonska mosta te jedan cestovni most.

Budući da će do Zaboka voziti elektromotorni vlakovi modernizacija će pridonijeti boljoj zaštiti okoliša smanjenjem emisije štetnih plinova i razine buke. Završetak radova na projektu očekuje se krajem 2021. godine.