promjene školskog sustava

Novi smjerovi, kurikuli... Što donosi reforma strukovnog obrazovanja?

21.05.2024 u 20:18

Bionic
Reading

Hrvatski školski sustav na pragu je dugoočekivane reforme u strukovnom obrazovanju. Većina strukovnih programa u školama stara je gotovo 30 godina, što znači da su uglavnom zastarjeli i na prate potrebe tržišta rada. Od jeseni iduće godine 240 starih planova i programa zamijenit će 146 novih. No, nisu svi zadovoljni promjenama, posebno nastavnici kojima one donose smanjenje satnice

Dokument na 35 tisuća stranica nudi nove strukovne predmete, modularnu nastavu, prati tehnologiju i nove trendove.

'Najveći dio njih dolazi iz informatičkih, informacijskih tehnologija npr. tehničar za robotiku.... ali imamo i kućnog majstora koji je potpuno novi kurikul jer se pokazalo da je potreban jedan takav profil stručnjaka koji obavlja niz jednostavnih poslova koji se tiču različitih vrsta popravaka', rekao je Mile Živčić, ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje, u Dnevniku HRT-a.

Ali spaja se i njih nekoliko u jedno zanimanje.

'Do sada smo imali programe tipa zidar, armirač, izolater, fasader. Istraživanja pokazuju da ti ljudi rade sve te poslove i mi smo ta zanimanja pretvorili u jedan jedinstveni kurikul - građevinski radnik u zgradarstvu', kaže Živčić. Neki su već počeli upisivati nove smjerove.

'Novi smjer meteorološkog tehničara ima nove zanimljive sadržaje koji su učenicima privlačni - od meteorološke prognoze, praćenja atmosferskih prilika', ističe Hajdi Jelaska Relja, pedagoginja, Prirodoslovna škola Split.

Pojačat će se reformom satnica hrvatskog, matematike i stranog jezika, predmeta potrebnih za državnu maturu. A primjerice, sadržaji predmeta fizike, biologije, kemije, politike i gospodarstva više nisu planirani, nego će biti integrirani u strukovne module.

'Naši članovi najviše pitaju, pogotovo nastavnici općeobrazovnih predmeta, hoće li zbog reforme ostajati bez posla odnosno sa smanjenom satnicom. Nas Ministarstvo uvjerava da se to neće dogoditi', govori Nada Lovrić, predsjednica Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama.

'Mi nastavnici općeobrazovnih predmeta ćemo se ujediniti i kroz e- savjetovanje i kroz medijske istupe, panele kako bi se predmeti koji su isključeni u reformi strukovnog obrazovanja vratili', ističe prof. Darija Ćerdić Vukušić.

'Ništa od ovoga što je predloženo nije zabetonirano da tako kažem strukovnim rječnikom i naravno da postoji mogućnost određenih izmjena', ističe Živčić.

Pa kad su već predložene zaista odlične izmjene novih strukovnih zanimanja, dinamičnija i zanimljivija nastava - reformu treba gledati u cjelini. Pa da i oni koji tu nastavu provode - jednako tako budu zadovoljni.