nova vozila

Nakon propale nabave HP ponovno traži 203 eTrokolice, ali s jednom izmjenom

12.11.2025 u 17:10

Bionic
Reading

Hrvatska pošta (HP), nakon što je krajem rujna poništila javnu nabavu za 203 električne trokolice procijenjene vrijednosti 1,21 milijun eura bez PDV-a, uskoro će raspisati novu, s nešto izmijenjenim tehničkim specifikacijama

Podsjetimo, Hrvatska pošta je ovog ljeta pokrenula nabavu vozila kakvih još nema u svom voznom parku. Na natječaj su pristigle dvije ponude – zajednice ponuditelja LogiLink iz Hrvatske i VSC Bike GmbH iz Njemačke te francuskog 4R Concepta. Prva ponuda od 1,42 milijuna eura bez PDV-a odbijena je jer je premašila procijenjenu vrijednost, a uz to nisu bile dostavljene tehničke specifikacije za ponuđene trokolice.

Druga ponuda, u iznosu od 913,5 tisuća eura, bila je financijski povoljnija, no uz nju nije priložena bankarska garancija ili novčani polog, a i pojedine tehničke specifikacije nisu odgovarale traženima.

Nove dimenzije spremnika

Zbog toga je HP poništio nabavu te uskoro pokreće novu, u kojoj su promijenjene dimenzije spremnika za pošiljke. U ljetnom natječaju traženo je da prednji spremnik prima dvije kutije pošiljaka dimenzija 400x300x280 milimetara, srednji jednu istih dimenzija, a stražnji četiri. Prema novim specifikacijama, svi spremnici moraju biti dimenzija 470x300x260 milimetara.

Tijekom poništene nabave pristigao je i upit proizvođača za pojašnjenjem mora li eTrokolica obavezno imati sva tri kotača veličine 24 inča, jer oni uobičajeno ugrađuju prednje kotače od 24, a stražnje od 20 inča. Kako su naveli, takvo rješenje omogućuje niži okvir (oko 46 cm od tla), čime bi se vozilom mogle služiti osobe visine od 149 do 200 centimetara, a time bi se, smatraju, povećao broj potencijalnih ponuditelja.

U HP-u su taj zahtjev odbili uz obrazloženje da '24-inčni kotači omogućuju veću udobnost i stabilnost pri vožnji, doprinose boljem savladavanju manjih prepreka (npr. rubnjaka ili oštećenih dijelova kolnika) te olakšavaju optimizaciju rezervnih dijelova. Uvođenje 20-inčnih kotača značilo bi odstupanje od minimalnog postojećeg standarda koji trenutačno vrijedi za ovu vrstu vozila'.

Zagreb 89, Split 39, Zadar 22...

Ako se nabava uspješno provede, trokolice će biti raspoređene u šest poštanskih centara. Najviše vozila, 89, dobit će Zagreb, a slijede Split s 39, Zadar s 22, Bjelovar s 21, Rijeka s 18 i Osijek s 14 trokolica. Električna vozila trebala bi moći prevoziti do 280 kilograma pošiljaka i imati doseg od 95 kilometara s jednim punjenjem baterije.

Za trokolice se traži jamstvo od najmanje 48 mjeseci, a ponuditelji moraju osigurati ovlaštene servise u svim gradovima u kojima će se koristiti. Servisi trebaju moći otkloniti kvar u roku od 48 sati, a ako to nije moguće, ponuditelj mora osigurati zamjensko vozilo u roku od 72 sata.

Odabrani ponuditelji morat će isporučiti opremu u roku od devet mjeseci od potpisa ugovora.