Zagrebački električni tramvaj ove će nedjelje, 15. lipnja, službeno povući iz prometa legendarne tramvaje tipa TMK201 s prikolicama TP1, poznate pod nadimkom ‘Bikovi’. Time završava jedno od najdužih razdoblja kontinuirane uporabe iste generacije tramvajskih vozila u povijesti zagrebačkog javnog prijevoza
Tramvaji su proizvedeni u slavonskobrodskoj tvornici Đuro Đaković između 1973. i 1975. godine, a prvi su put pušteni u promet 25. siječnja 1974. Zabilježeni su na gotovo svim linijama, a posebno su upamćene trodijelne kompozicije na linijama 11 i 12, u kojima se prevozilo i do 300 putnika. U posljednjim desetljećima vozili su uglavnom na liniji 2, gdje su ostali u funkciji kao kompromis između kapaciteta i mogućnosti.
U ZET-u kažu da je uvođenje TMK201 značilo tehnološki iskorak za ZET i početak modernizacije voznog parka.
'Oslonjeni na talijanske tramvaje „Ansaldo Breda“, TMK201 je bio prvi zagrebački tramvaji s okretnim postoljima, opremljen pneumatskim sustavom s klipnim kompresorom koji opskrbljuje zrakom sustav vrata, pomoćne kočnice i zračne sirene. Iako je iz današnje perspektive njegov izgled skroman, uloga mu je bila je golema. Za putnike je bio udobniji, prostraniji i pouzdaniji od svojih prethodnika, a njegov prepoznatljiv zvuk je desetljećima bio „zvuk grada“', navodi ZET u objavi na Facebooku.
Dodaju da je odluka o povlačenju TMK201 s prikolicama TP1 donesena je u sklopu procesa modernizacije voznog parka, koji uključuje nabavu niskopodnih tramvaja nove generacije.