SLUČAJNO PRED IZBORE

Ministri se raspucali iz svih reklamnih oružja

29.10.2015 u 06:49

Bionic
Reading

Ogrnuto plaštom informiranja javnosti Vlada i ministarstva znatno su pojačali informativne aktivnosti neposredno pred izbore. Promocija projekta e-Građani i educiranje javnosti u području gospodarenja otpadom u punom je jeku. Spomenute informativne aktivnosti lijepo su se nadovezale na aktivnosti Marasova ministarstva poduzetništva i obrta i Vargina Ministarstva zdravlja koje su im prethodile.

Na upit tportala je li promocija projekta e-Građani kojima se slave dostignuća Vlade zapravo uključivanje državnih institucija u predizbornu kampanju, iz Vlade odgovaraju da je riječ isključivo o 'informiranju građana o projektu koji je u interesu građana'. Promotivna kampanja projekta e-Građani, navode iz Vlade, je započela sredinom listopada i planirano je trajanje do 22. studenoga ove godine. Kampanja uključuje emitiranje - bez naknade - TV i radio spotova na HRT-u, periodičku kampanju na Facebooku, te Google Ads i mobilnu kampanju. Naglasili su da su prošli prilično jeftino, kampanja s PDV-om, stajat će ih 70.000 kuna jer je na HRT-u dogovoreno emitiranje bez naknade.

Takvo emitiranje moguće je ako promiču akcije od javnog i državnog interesa što projekt e-Građanin, naravno, jeste. Odobravanje emitiranja bez naknade tj. procjena je li neki projekt od državnog interesa je u nadležnosti glavnog ravnatelja HRT-a Gorana Radmana. No, nastavimo dalje.

Zanimljivo je da je i o projektu educiranja javnosti u području gospodarenja otpadom bilo nužno građane intenzivnije informirati netom pred izbore iako projekt traje dulje vrijeme. Kako ministarstva nemaju predviđena sredstva za promidžbene aktivnosti taj je posao dopao Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

U Zmajlovićevu Ministarstvu zaštite okoliša i prirode navode da imaju obavezu informiranja za pojedine propise poput Strategija, Pravilnika, Zakona ili Akcijskih planova pojedinim tijelima pa je tako za većinu propisa koji se odnose na otpad ili energetsku učinkovitost to obaveza Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Isto vrijedi i za projekte sufinancirane EU sredstvima i uvjet su za povlačenje novca iz europskih fondova.

U ovom trenutku aktivna je kampanja 'Naviku usvojimo, otpad odvojimo' (traje od 2014. i trajat će do veljače 2016.) i Natura2000 koju provodi projektna jedinica NIP (sredstva Svjetske banke). Podsjetimo, tijekom cijele godine SDP je u agresivnoj kampanji kojom se pokušava održati na vlasti. Promocija dostignuća vlade dio je šire strategije kojom se pokušava poništiti dojam u javnosti, a koji oporba dodatno nastoji pojačati, da je vlada neuspješna i da nema nikakvih rezultat iza sebe.

Sjetimo se da je još sredinom lipnja SDP snimao spot za peticiju podrške ministru zdravlja Sinši Vargi protiv privatizacije zdravstva, a potom je Ministarstvo zdravlja raspisalo natječaj za uslugu izrade strateškog komunikacijskog plana kampanje podizanja svijesti o implementaciji reformskih mjera u Narodnim novinama. Naravno još jedan projekt informiranja javnosti koji je bilo nužno održati prije kraja mandata.

Nismo zaboravili ni ministara Marasa koji je u travnju građane pozdravljao s TV ekrana u reklami za poticajna sredstva za poduzetnike iz fondova Europske unije. Ostalo je zabilježeno da je Ministarstvo poduzetništva iskoristilo priliku i europski novac kako bi reklamiralo ministra Gordana Marasa. Tu nije kraj Marasovoj samoreklami, početkom listopada Ministarstvo je malim poduzetnicima uputilo letak u koji također spada u sferu redovitog informiranja točnije žele li plaćati PDV po ispostavljenom ili naplaćenom računu, kao bonus stigla je obavijest što je ministarstvo tijekom mandata napravilo za njih.

Iako nije sporno da je građane o projektima Vlade potrebno informirati, nesumnjivo je da se takva promocija poklopa s predizbornim aktivnostima vladajućih i ministara koji se bore za novi mandat. Osim uz uobičajene predizborne spotove, tako dio kampanje financiraju novcima poreznih obveznika i preko edukativnih kampanja.