SPAS ZA LETEĆE TURISTE

Kako se možete zaštititi od naglih promjena cijena?

Bionic
Reading

Internet je promijenio način na koji se putuje – putnici samostalno kombiniraju prijevoz i smještaj, radije nego da rezerviraju cjelokupne i često skuplje aranžmane preko putničkih agencija. Kako bi bili sigurni da potrošači znaju tko je odgovoran za usluge i kako bi znali svoja prava, Odbor za zaštitu potrošača u utorak je odobrio unaprijeđena pravila za turističke pakete. Izvjestitelj Hans-Peter Mayer (EPP, Njemačka) pojasnio je nova pravila o putničkim aranžmanima za turiste digitalnog doba za portal Europskog parlamenta

Internet je promijenio putovanja. Međutim, online prijevare potrošača nisu rijetke. Kako riješiti slučajeve kad kupac nije zadovoljan uslugom koju je ugovorio, ili mu uopće nije isporučena?

Direktiva koja je sada na snazi prihvaćena je u vrijeme prije interneta, tako da smo sada novim zakonom u potpunosti pokrili online rezervacije.

Potrošačima se mora dati telefonski broj koji mogu nazvati ako dođe do hitnog slučaja, čak i izvan EU. Aranžmani ili povezane rezervacije trebaju biti zaštićeni od nelikvidnosti turističke agencije te u slučaju izvanrednih okolnosti, primjerice vulkanske erupcije, putnicima treba biti omogućeno do pet noćenja u hotelu za najviše 125 eura po danu, što mora pokriti organizator puta.

Korisnici su također zaštićeni od dizanja cijena nakon ugovaranja aranžmana – ukoliko cijena skoči za više od osam posto, imaju pravo otkazati ponudu i organizator im mora ponuditi alternativno putovanje, slično onome koji su prvotno rezervirali. To je više nego što je Komisija predložila. Isto se primjenjuje na promjene u putničkim aranžmanima.

EU je prva turistička destinacija na svijetu, što čini turizam bitnim dijelom naše ekonomije. Hoće li nova pravila utjecati na turistički sektor?

Sve naše odluke su uravnotežene. Korisnici imaju pravo dobiti pravu informaciju, dok s druge strane organizatori i prodavači aranžmana točno znaju što trebaju reći kupcima i koja su njihova prava i obaveze. Odgovor turističkih agencija je bio pozitivan, jer one također žele zadovoljne goste i nuditi izvrsnu uslugu.