kritike pljušte

Još jedan Vučićev 'biser': Otvorio dionicu autoceste bez uporabne dozvole

06.07.2025 u 14:55

Bionic
Reading

Srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić se, u vrijeme nepovjeranja javnosti u institucije nakon novosadske tragedije, našao na udaru kritika zbog otvorenja dionice autoceste na zapadu Srbije prije nego su kompletirani svi tehnički uvjeti kojima se jamči potpuna sigurnost na 19,5 kilometara dugoj trasi

Vučić je u subotu na svečanoj ceremoniji otvorio dionicu dok u zemlji traju višemjesečni prosvjedi potaknuti tragedijom u Novom Sadu 1. studenog prošle godine kad je u padu nadstrešnice na nedavno rekonstruiranom željezničkom kolodvoru poginulo 16 osoba.

Tom dionicom, koja značajno skraćuje putovanje od Beograd ka zapadnoj Srbiji i Zlatiboru kao jednoj od ikona domaćeg turizma, u nedjelju oko podneva krenula su prva vozila, a u prvo vrijeme cestarina se neće naplaćivati.

Cesta prolazi kroz veoma težak geografski teren i brdske predjele između Čačka i Požege, pa je na skoro trećini trase projektirano 35 mostova ukupne duljine 5.196 metara, brojni nadvožnjaci koji povezuju lokalne ceste, te tri tunela od kojih su dva - Munjino brdo i Laz, najdulji na autocestama u Srbiji.

Gradnju je financirala Vlada posredstvom Ministarstva građevinarstva, prometa i infrastrukture, investitor je JP "Putevi Srbije", a glavni izvođač je kineska kompanija "China Communications Construction Company". Ugovorena vrijednost dionice od Čečka do Požege, duge 30,96 kilometara, prema službenim podacima, doseže 450 milijuna eura.

No, jučer otvorena dionica, prema pisanju medija i dostupnim podacima na koje upozorava stručna javnost, nije tehnički završena i nema uporabnu dozvolu. I Vučić i direktor javnog poduzeća "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak, međutim, tvrde suprotno - da je sve "sigurno" i "urađeno prema pravilima i propisima".

Dionica je svečano otvorena u subotu poslije više odgađanja. Iako taj dio autoceste još nema uporabnu dozvolu, srbijanska vlada donijela je prošlog tjedna Uredbu kojom se suspendira Pravilnik o sigurnosti tunela, kako bi se dionica mogla nesmetano otvoriti.

Vučić je nekoliko dana uoči subotnje ceremonije javno iskazivao nervozu što otvorenje kasni, čak dovodeći u pitanje ocjene stručnjaka o potencijalno opasnim klizištima koje mogu ugroziti tunel Munjino brdo, čije su dvije cijevi duge 2,75 kilometara u jednom i i 2,74 kilometra u drugom smjeru.

Otvorene sumnje i upozorenja da nije trebalo žuriti s otvorenjem dolaze u vrijeme kad je javnost iznimno osjetljiva nakon novosadske tragedije za koju još traje istraga zbog sumnji da su radovi, izvedeni uz niz koruptivnih aranžmana vlasti s građevinskim tvrtkama i podizvođačima, pridonijeli smrtonosnom padu nadstrešnice na novosadskom željezničkom kolodvoru.

Televizija Insajder objavila je ranije da su inženjeri zaduženi za stručni nadzor jednoglasno odbili potpisati dokumente koji su preduvjet za potvrdu da je dionica završena i pogodna za pozitivno izvješće Povjerenstva za tehnički pregled i puštanje u probni rad.