TAJNA CRNE KUTIJE

Istražitelji otkrili: Kopilot Andreas Lubitz namjerno je zabio Airbus u zemlju!

26.03.2015 u 13:12

Bionic
Reading

Andreas Lubitz, kopilot Germanwingsovog zrakoplova A320 koji je jučer pao u Francuskoj namjerno je uništio zrakoplov, ubio sebe i 149 putnika, prvi je zaključak istrage koju provode francuski istražitelji

Informacije su dobili preslušavanjem snimki razgovora u kokpitu. Prema tim nalazima, u trenutku udara zrakoplovom je upravljao kopilot Andreas Lubitz (28), koji ga je namjerno usmjerio prema zemlji i blokirao pristup svom kolegi koji u tom času nije bio u kokpitu.

Andreas Lubitz bio je živ do trenutka udara u planinu, priopćeno je. Istražitelji kažu da je prerano govoriti o 'samoubojstvu', ali kažu da dosadašnji nalazi isključuju mogućnost terorističkog čina. Prema pisanju Independenta, kopilot čije je puno ime Andreas Günter Lubitz iza sebe je imao svega 630 sati leta. Pilot kojem nije dopustio ulazak u kokpit, Patrick Sonderheimer, imao je 6.000 sati leta na zrakoplovu A320.

Lufthansa: Šokirani smo

'Moramo pretpostaviti da je zrakoplov namjerno srušen na tlo', rekao je Carsten Spohr, direktor Lufthanse, na poslijepodnevnoj konferenciji za novinare. Potvrdio je da regrutiranje pilota Lufthanse i Germanwingsa uključuje mnoge psihološke testove, a budući piloti pod stalnim su nadzorom u vrijeme treninga. Ne postoji praksa intervjuiranja njihovih članova obitelji kako bi se provjerilo njihovo psihičko stanje.

'Sve ukazuje na to da je kapetan napustio kabinu a kopilot mu nije dopustio da se vrati i spriječi ga u nakani da sruši Airbus 320. Šokirani smo', rekao je Spohr.

ustvrdio je da su oba pilota, nakon polaganja testova, bili na obuci u Bremenu i američkom Phoenixu. Lubitz je počeo obuku 2008. a kao kopilot je počeo raditi 2013. godine.

'Bio je jedan prekid u obuci, a onda je kandidat uspio proći obuku. Prošao je sva medicinska ispitivanja i sve provjere vezane za letove, i bio je 100 posto sposoban za letenje. Njegove performanse su bile savršene', rekao je Spohr.

Čuli su se krikovi

Nešto ranije, francuski tužitelj Brice Robin potvrdio je da je kopilot Lubitz ubrzao pad zrakoplova dok je bio sam u kokpitu. 'Bila je to njegova odluka, s namjerom uništavanja zrakoplova', rekao je Robin, državni tužitelj iz Marseillea, na konferenciji za novinare.

Kaže i da se iz tonske snimke iz kokpita ne može razabrati da je Lubitz bio uspaničen, te se čini da je disao normalno. U posljednjij 10 minuta poniranja, nije rekao ni riječ. 'Apsolutna šutnja unutar kokpita', kazao je Robin.

Nema indikacija da je riječ o terorizmu, ustvrdio je tužitelj, koji ipak nije deklarirao samoubojstvo, kazujući tek da je to 'legitimno' pitanje.

Robin je otkrio i da su se prije udarca čuli krikovi. 'Smrt je bila nagla, trenutačna'.


Njemački ministar unutarnjih poslova Thomas de Maiziere rekao je da prema sadašnjim informacijama kopilot nije imao veze s terorizmom.

'Prema postojećim saznanjima, nakon usporedbe informacija s kojima raspolažemo, on nema terorističku prošlost', rekao je ministar.

Germanwings je prvotno odbio objaviti imena članova posade, ali su odluku promijenili kada su se počele razvijati teorije da je jedan od članova posade možda bio islamist, te da je nesreća povezana s terorizmom. Tada je to Germanwings demantirao, pa je objavljeno da su obojica Nijemci, a tada su im objavljena imena i inicijal prezimena.

Nakon što je New York Times objavio da je jedan pilot ostao zaključan izvan kabine, pojavile su se spekulacije da je drugi pilot možda u tom trenutku doživio zdravstvene tegobe. No stručnjak kojeg je kontaktirao tportal rekao nam je pod uvjetom da ostane anoniman kako je cijela stvar prilično sumnjiva s obzirom na činjenicu da je zrakoplov padao zadanom brzinom, bez da mu je kontrolni toranj to odredio, a pilot se nije mogao vratiti u kabinu samo ako je njegov kolega namjerno odbio pustiti ga. U pilotskoj kabini postoji prekidač s tri pozicije - otključano, zaključano i neutralno.


Šifrom se može u slučaju nužde otvoriti vrata izvana kako bi se moglo pristupiti komandama zrakoplova ako su oba pilota onesposobljena. No procedura za takvo otvaranje isključuje mogućnost slučajnog zaključavanja - kada se izvana utipka šifra za otvaranje u nuždi, ako pilot ne želi pustiti osobu u kokpit, mora namjerno pritisnuti prekidač iz pozicije neutralno u poziciju zaključano, jer se u suprotnom vrata otključavaju nakon 30 sekundi.

Osim prekidača u kokpitu, sustav se sastoji od čak tri vanjske kamere kako bi pilot imao potpun pregled prostora pred vratima kokpita. Kako to u praksi izgleda? Kad stjuardesa pozvoni, pilot upali kameru, provjeri i bočne kamere, obrati pažnju na riječi kojim mu se ona obraća - ako odstupaju od prethodno dogovorenih, situacija je sumnjiva. Dok su vrata zaključana, prekidač je na poziciji 'neutral', a za osobu koja može ući prebacuje se na 'unlock'. Ako, recimo, teroristi pokušavaju ući preko šifre, što je signalizirano pilotu, on prebacuje na 'lock' i blokira ulaz. Vrata kokpita u Airbusu inače drže tri brave, a pilot ima indikaciju koliko brava radi.