pruga do karlovca

Hrvatske željeznice prije šest godina najavile veliki projekt, pogledajte gdje je zapelo

  • Autor: I. I.
  • Zadnja izmjena 10.08.2018 19:01
  • Objavljeno 10.08.2018 u 19:01
Ilustracija

Ilustracija

Izvor: Cropix / Autor: Željko Mužević

Projekt rekonstrukcije i izgradnje pruge, odnosno drugog kolosijeka, na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac nije potpuna novost jer o tome se priča već nekoliko godina. Točnije, prošlo je šest godina od pripreme projekta, pa smo poslali upit Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture te HŽ infrastrukturi

Riječ je o projektiranju kompletne željezničke infrastrukture (infrastrukturnog podsustava, kontrolno-upravljačkog i signalnog podsustava, energetskog podsustava, zgrada) i ostalih postrojenja vezanih uz željezničku infrastrukturu, kako je navedeno na stranicama HŽ infrastrukture.

Ugovor o projektiranju projekta između HŽ Infrastrukture d.o.o. kao naručitelja i zajednice ponuditelja koju čine tvrtke Italferr S.P.A., IRD Engineering S.r.l. te Technital S.P.A. kao izvođača, potpisan je u studenom 2012. godine.

Također, stoji kako je ukupna vrijednost projekta 7,1 milijun eura, s time da 85 posto iznosa sufinancira Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a 15 posto Vlada RH.

Situacija se ipak nešto promijenila.

Iz Ministarstva u suradnji s HŽ infrastrukturom odgovorili su nam kako je još uvijek u tijeku priprema dokumentacije, a sredstva za sufinanciranje radova procijenjena su na iznos od 298 milijuna eura, što se planira osigurati iz Kohezijskog fonda EU-a putem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija.

Rekli su kako je u tijeku izrada Prijave velikog projekta - aplikacije (Major Project Application) koja se nakon usuglašavanja prvo dostavlja na mišljenje stručnjacima JASPERS-a, odnosno partnerima Europske komisije koji pružaju neovisno savjetovanje za bolju pripremu velikih infrastrukturnih projekata.

  • +5
  • +2

Vlakovi HŽ

Izvor: Pixsell / Autor: Davor Puklavec/PIXSELL

Nakon što JASPERS izda Potvrdu o pripremljenosti projekta, aplikacija se šalje na pregled i daljnje postupanje Neovisnoj kontroli kvalitete (Independent Quality Review – IQR), kao dijelu JASPERS-a. Nakon što i IQR donese pozitivnu ocjenu, aplikacija se dostavlja Europskoj komisiji.

'Odobrenje projekta i stopa sufinanciranja od strane Europske komisije očekuje se do kraja 2018. godine. U međuvremenu izrađuje se projektna dokumentacija, slijedi rješavanje imovinsko pravnih odnosa i ishođenje svih potrebnih dozvola', objašnjava David Radas, voditelj samostalne službe za odnose s javnošću te dodaje da se početak radova planira krajem 2019. godine u trajanju od tri godine.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Komentari čitatelja 5

Prikaži sve
  • gonibandu

    10.08.2018 21:47

    HŽ treba prodat čim prije jer vuku kompletno gospodarstvo u bezdan! To je vojska neradnika i uhljeba koji gutaju nemilosrdno novac poreznih obveznika!

  • 104slim

    10.08.2018 19:57

    Najveći projekt Hrvatskih željeznica i hrvatske vlade bio ukidanje svih lokalnih pruga, jer to je vreća bez dna, uhljebljvanje, bez izgleda u budućnosti. Jadno je vidjeti prazne i poluprazne vagone. Jeftinije bi bilo sve te putnike prevoziti taksijem. Uz to željeznice stvaraju i velike smetnje c...

  • sjeverica

    11.08.2018 06:34

    Slovenci su za par godina napravili prugu od Kopra do mađarske granice i uništili luku Rijeka. Nama nije dovoljno šest godina za projekat jedne dionice. Jel smo mi hrvati debilni narod?

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi