DIREKTIVE MIJENJAJU IME

Hoće li se Badelov brendi u EU-u doista zvati 'mirogojček'?

16.04.2013 u 18:41

Bionic
Reading

Dok se i dalje lome koplja oko toga može li hrvatski prošek pod sadašnjim imenom od 1. srpnja u Europsku uniju, domaćem rumu i brendiju u EU-u je definitivno odzvonilo. Za razliku od prošeka, koji je u pregovorima s EU-om upravo na poticaj Unije 'ispario', za domaći smo rum i brendi, štoviše, čak tražili dodatno prijelazno razdoblje od sedam godina od ulaska, što nam nije odobreno, piše Večernji list

Sva jaka alkoholna pića u EU-u, piše Večernji list, na temelju uredbe Europskog vijeća i Parlamenta EU-a, svrstana su u 46 kategorija, u kojima su u brendi i rum, što znači da moraju biti proizvedeni u skladu sa zahtjevima i kriterijima te uredbe ili se tako ne smiju zvati.

Direktorica Gospodarskog interesnog udruženja proizvođača pića (GIUPP) Jasna Čačić kaže da bi proizvod mogao nositi naziv rum (ili imati taj naziv u složenici kao što je domaći rum), mora biti proizveden od destilata šećerne trske i aromatiziran samo karamelom, dok brendi mora činiti do 50 posto vinskog destilata uz dodatak vinskog alkohola. S obzirom na to da u Hrvatskoj to nije slučaj, morat ćemo promijeniti ili ime ili tehnologiju proizvodnje tih proizvoda. Primjerice, da bi zadržala svoj rum Inlander rum, Austrija je mijenjala sirovinu i tehnologiju proizvodnje, dok se Češka odlučila za jeftiniju varijantu – novo ime Tuzemski (umjesto tuzemskog ruma) uz zadržavanje sirovine i tehnologije.

Na promjene imena odlučili su se i u Dalmacijavinu, ali i u Badelu 1862, koji s proizvodima Badel Prima brandy i Badel Domaći rum drže 80 posto tržišta.

Nova imena Badel još drži tajnom, no tko zna - možda popularni Badelov brendi i službeno usvoji ime 'mirogojček', kako ga odmila zovu 'ljubitelji' tog pića.

Ime će morati mijenjati i neke marmelade, s obzirom na to da su prema regulativi EU-a marmelade samo proizvodi dobiveni od citrusa. Marmelade koje nisu napravljene od citrusnog voća preimenovat će se u džemove, a džemovi u ekstra džemove, odgovara Andrea Kantura, brand menadžerica Done. Promjene na svim okusima marmelada i džemova očekuju se usporedno s novim dizajnom etiketa voćnih namaza, a pekmez, kao hrvatski nacionalni proizvod, pa tako i najpoznatiji – od šljiva – i dalje ostaje pekmez.