na dva kotača

EU produljuje antidampinške carine na uvoz bicikla iz Kine

  • Autor: V. B./Hina
  • Zadnja izmjena 29.08.2019 17:06
  • Objavljeno 29.08.2019 u 17:05
U Aninoj ulici iscrtana je neobična biciklistička staza. Staza obilazi rasvjetne stupove, prolazi kroz parkiralište kafića, spusta se preko visokih rubnika i nemoguće se mimoići s pješacima.

U Aninoj ulici iscrtana je neobična biciklistička staza. Staza obilazi rasvjetne stupove, prolazi kroz parkiralište kafića, spusta se preko visokih rubnika i nemoguće se mimoići s pješacima.

Izvor: Cropix / Autor: Zeljko Hajdinjak

Europska unija produljila je antidampinške carine na uvoz bicikla iz Kine za još pet godina, prema informaciji objavljenoj u četvrtak u službenom biltenu, na temelju procjene da bi njihovo ukidanje otvorilo vrata bujici uvoza

EU naplaćuje antidampinške carine na uvoz bicikala iz Kine od 1993. godine, trenutno po stopi od 48,5 posto.

Potrošači u EU godišnje kupe oko 18 milijuna bicikla, uz udio lokalnih dobavljača u tržištu od nešto više od 60 posto. Udio kineskog uvoza iznosi samo četiri posto a udio uvoza iz drugih drugih zemalja oko 17 posto.

Kineski proizvođači imaju pritom rezervne kapacitete za proizvodnju još 37 milijuna bicikla, stoji u službenom biltenu EU-a. Proizvodnja bicikla proglašena je strateškom sektorom u aktualnom kineskom petogodišnjem planu a uvrštena je i u inicijativu Made in China 2025.

To znači da su "velike šanse" da bi kineski proizvođači u slučaju ukidanja carina ponovo posegnuli za praksom prodaje bicikala po nerealno niskim cijenama a povećali bi i obujam prodaje, strahuju u Bruxellesu.

Upozoravaju također da na troškove inputa kineskih tvrtki utječe državna intervencija.

Kineski dužnosnici nisu odmah reagirali na Reutersov zahtjev da komentiraju produljenje carina.

U europskom udruženju proizvođača bicikla izrazili su zadovoljstvo tim potezom. Da su carine ukinute, kineski izvoznici istisnuli bi s europskog tržišta domaće proizvođače, kao što pokazuju slučajevi SAD-a i Japana, dodaju.

Sektor proizvodnje bicikla u EU čini nešto više od 400 uglavnom manjih kompanija. Godišnje ostvaruju prihode od ukupno 12 milijardi eura, a izravno i neizravno zapošljavaju 100 tisuća radnika, navode u udruženju.

Godine 2013. EU je uveo carine i na uvoz bicikala iz Indonezije, Malezije, Šri Lanke i Tunisa a 2015. popisu je dodao i uvoz iz Pakistana, Kambodže i Filipina, uz određena izuzeća.

U siječnju ove godine Bruxelles je uveo carine po stopi od 79,3 posto i na uvoz elektronskih bicikala iz Kine. Peking je izrazio "duboku zabrinutost" zbog tog poteza, tvrdeći da mu se tržište protivi i da će razmotriti moguću reakciju.

Biciklisti u Nizozemskoj

Izvor: EPA / Autor: MARCEL ANTONISSE

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!