vrijedan 25 milijuna eura

Doznajemo: Ovo je jedan od projekata dogovoren u jučerašnjem posjetu Plenkovića Splitu

24.07.2025 u 13:21

Bionic
Reading

Prva splitska 'park and ride' garaža na prilazu centru grada, neposredno uz gradsko groblje Lovrinac, po svemu sudeći mogla bi biti financirana iz europskih fondova. Bila je to jedna od konkretnih tema jučerašnjeg posjeta premijera Andreja Plenkovića i sedam njegovih ministara ovom gradu

Radi se o garaži s gotovo tisuću parkirališnih mjesta na dvije podzemne i dvije nadzemne etaže, povezanoj s obližnjim Lovrincem preko dva nova mosta, dok bi se na njenom krovu nalazili objekti za prodaju cvijeća i drugih potrepština za groblje te ugostiteljski i popratni sadržaji. Uz planirano preuređenje ulaza u groblje, projekt je procijenjen na oko 25 milijuna eura.

Koncept park and ride podrazumijeva da posjetitelji i turisti na ovoj lokaciji ostavljaju svoje automobile i javnim prijevozom - pristupačnim i brzim, u pravilu uključenim u cijenu parkiranja te ekološki prihvatljivijim - odlaze u centar grada, a u splitskom slučaju i recimo u bolnicu.

Grad Split i njegova komunalna tvrtka Promet paralelno već nabavljaju deset električnih autobusa i pretpostavlja se da će upravo oni biti uključeni u budući sustav park and ride.

Na jučerašnjem susretu Plenkovića i ministara s gradonačelnikom Splita Tomislavom Šutom ovaj projekt spomenut je kao jedan od 'zrelijih', što znači da bi relativno brzo mogao biti spreman za početak realizacije: idejni projekt već postoji i zapravo tek treba raspisati design and build natječaj, što znači da bi na osnovi njega najbolji ponuđač dovršio projektiranje i izgradio objekt. Prema dosadašnjim planovima, bilo je predviđeno oko pola godine za projektiranje te godinu i pol za gradnju.

Upravo ovakvi projekti pogodni su za financiranje iz europskih fondova koji potiču održivu urbanu mobilnost pa se pretpostavlja da ne postoji prepreka za dodjelu sredstava koja bi pokrila velik dio troškova nakon što se provede procedura. Buduća nova golema garaža na Lovrincu imala bi šest autobusnih stajališta, 875 parkirališnih mjesta za automobile, 45 parkirališnih mjesta za taksije i sustav car sharing, 84 parkirališna mjesta za bicikle i električne bicikle te 53 parkirališna mjesta za motocikle.

Predviđeno je da koristi obnovljive izvore energije, pa će se na krovu postaviti solarni paneli i vjetroagregati. Radi se o jednom od projekata čiji je razvoj započeo u mandatu prethodnog gradonačelnika Ivice Puljka, kada je osmišljen sustav tridesetak javnih garaža u gotovo svim splitskim kvartovima, čime bi uglavnom bio anuliran problem nedostatka mjesta za parkiranje. Osim park and ride garaže na Lovrincu, u poodmakloj fazi još je projekt nazvan park and walk znatno bliže centru grada, na Turskoj kuli, no zasad nije poznato hoće li i on eventualno biti pogodan za europsko financiranje.