ČETIRI GODINE OD NABAVE

Autobuse na plin ZET konačno stavlja u puni pogon?

  • Autor: Vedran Brkulj
  • Zadnja izmjena 13.07.2012 13:51
  • Objavljeno 13.07.2012 u 12:21
ZET autobus pumpa u Radničkoj

ZET autobus pumpa u Radničkoj

Izvor: Pixsell / Autor: Večernji list

Četiri godine prošlo je otkad je ZET u svoj vozni park uvrstio autobuse na zemni plin metan (CNG) 60 IVECO, a od jeseni bi mogli dobiti adekvatnu punionicu – što bi značilo da će svi konačno moći biti u pogonu umjesto da stoje neiskorišteni u garažama

Kako doznajemo od Dubravka Baričevića, direktora ZET-a, investicija teška 4,5 milijuna kuna je pri kraju, u tijeku je postupak žalbe na postupak javne nabave i, ako ne bude većih problema, očekuje se da će autobusi u podsusedskoj garaži u pogon već na jesen.

'Želja nam je da konačno realiziramo priču oko punionice i da proradi na jesen. Istovremeno će se na jednom mjestu moći puniti četiri autobusa, a rok punjenja svakog od njih bit će između pet i deset minuta', kazao je Baričević

Punionicu sličnih gabarita i kapaciteta nedavno je za novosadski javni prijevoz napravila tvrtka Novi Sad – GAS DP što je iznosilo oko 600 tisuća eura.

Podsjetimo, ZET je autobuse nabavio prije četiri godine, ali zbog neadekvatne punionice u Radničkoj ulici, koja se nalazi u sklopu Gradske plinare, više su stajali u garažama nego što su bili na cesti.

Naime, njihovo punjenje u prosjeku je trajalo pedeset minuta što je bio čisti gubitak vremena i novca, a i agregati su često u kvaru. Uza sve to, u Radničkoj je zabilježeno i nekoliko incidenata u kojima se znalo dogoditi da autobusi počupaju dispensere, a nedavno je zabilježena prometna nesreća jer, smatraju stručnjaci, ulazak zglobnih autobusa u tu ulicu nije najsretnije rješenje.

Autobusi su nabavljeni u sklopu velike obnove voznog parka 2008. kada je putem operativnog leasinga kupljeno 214 autobusa. Šezdeset autobusa na plin zajedno sa 14 minibuseva ZET je nabavio od IVECA, a za njih će Unicredit leasingu kroz osam godina, odnosno 96 rata, biti plaćeno 51,6 milijuna eura.

Iako je bilo planirano da se punionica napravi zajedno s nabavom autobusa, a trebala ju je graditi INA, ta je priča propala u trenutku kada je MOL preuzeo upravljačka prava i više nije bio zainteresiran za gradnju.

Potom je ZET krajem 2009. raspisao javni natječaj i odabrana je ponuda njemačke tvrtke Codex-engeneering vrijedna 5,1 milijun kuna (bez PDV-a) za punionicu u Dubravi.

Međutim, to nikada nije realizirano niti je službeno objašnjeno iako su se u javnosti spominjali problemi s knjiženjem na neke zemljišne čestice.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi