IZVUČENO ŠEST TIJELA

Air France upozorio Airbus na mjerače brzine

07.06.2009 u 14:02

Bionic
Reading

Istraga o padu Airbusa na letu AF 447 s 228 putnika i članova posade najviše se bavi mogućnošću da su se vanjski instrumenti možda zaledili pa su zbog toga senzori za brzinu previše ubrzali i previše usporili avion. No, Air France je još prije godinu dana obavijestio Airbus da se na modelima zrakoplova A330 i A340 javljaju problemi s informacijama o brzini tijekom leta

Istražitelji kažu kako su senzori u Airbusu 330 davali 'nedosljedne podatke' nekoliko minuta prije nego je zrakoplov nestao, objavio je BBC. Air France objavljuje da je još u svibnju 2008. počeo primjećivati 'incidente gubitka podataka o brzini tijekom letova' na A330 i A340, iako se radilo o malom broju takvih incidenata.

Problemi s mjeračima brzine zabilježeni su još 2001. godine, nakon čega se na preporuku Airbusa mijenjala oprema. Riječ je o uređajima koji mjere brzinu strujanja zraka kroz koji letjelica prolazi. U kombinaciju s očitanjima tlaka iz statičnog ulaza na trupu aviona, piloti dobivaju informaciju kako brzo zrakoplov leti.

Airbus je još u petak obavijestio sve pilote u njihovim zrakoplovima da ponove proceduru iz 2001. godine koja navodi što činiti u slučaju da indikatori brzine zakažu. U međuvremenu, Air France je počeo s izmjenom svih senzora brzine na modelima Airbus A330, vodeći se nagađanjima kako je upravo kvar tog instrumenta uzrokovao pad leta AF 447.

U međuvremenu, još su četiri tijela pronađena u nedjelju u oceanu blizu mjesta na kojem je prije tjedan dana, vjeruje se, pao Air Franceov zrakoplov, objavila je brazilska vojska pa se sad ukupan broj pronađenih tijela popeo na šest.

I piloti uključeni u potragu nad Atlantikom uočili su neodređeni broj tijela pa su sad onamo poslani brodovi, rekao je mornarički kapetan Giucemar Tabosa Cardoso.