umjetna inteligencija

AI nudi odgovore na tražilicama, a to za posljedicu ima novi način reklamiranja

10.06.2023 u 14:37

Bionic
Reading

Tehnološki divovi Microsoft i Google mijenjaju svoje internetske tražilice i umjesto poveznica na internetske stranice korisnici će dobivati direktan odgovor koji je pripremila umjetna inteligencija Posljedica te promjene bit će novi način plasiranja oglasa

Kako će korisnici dobivati odgovor već u samom pretraživaču, potrebno je osmisliti nov način plasiranja oglasa.

Prema pisanju Reutersa Microsoft testira oglase u Bing AI chatbotu, koji dostupan od veljače, premještanjem nekih tradicionalnih oglasa za pretraživanje i njihovim umetanjem u odgovore AI-ja.

S druge strane Googleov generalni direktor za oglase, Jerry Dischler, objavio je u svibnju da će ta kompanija također koristiti postojeće oglase za pretraživanje kako bi eksperimentirali s položajima oglasa unutar pretraživanja.

Obje su tvrtke rekle da su u ranoj fazi testiranja oglasa u generativnim značajkama umjetne inteligencije te da aktivno surađuju s oglašivačima i traže njihove povratne informacije.

Sve to izazvalo nezadovoljstvo u dijelu oglašivačke industrije.

'Testiranje novih položaja oglasa bez pristanka brendova koji se oglašavaju zabrinjavajuća je praksa za oglašivače', rekao je za Reuters Jason Lee, izvršni potpredsjednik za sigurnost brendova u medijskoj agenciji Horizon Media, koja je radila s osiguravajućom kućom GEICO te s tvrtkom koja proizvodi pivo Corona.

Drugi kupac oglasa u velikoj oglasnoj agenciji također je rekao da se ta praksa ne smatra standardnom u industriji, piše Reuters, ne navodeći o kome je riječ.

Također dodaju kako je više velikih oglašivača privremeno prestalo trošiti na oglase u Microsoftovoj tražilici, na primjer Wells Fargo, jedna od četiri velike banke u SAD-u. Neki su oglašivači oprezni zbog trošenja svojih marketinških proračuna na značajke koje su dostupne ograničenom broju korisnika. Također, žele imati kontrolu nad pozicijom na kojoj se njihovi oglasi pojavljuju i oprezni su kada se pojavljuju pored neprikladnog ili neprikladnog sadržaja.

No nema sumnje da će se oglašivačka industrija mijenjati jer i Google i Microsoft su uložili ogroman novac u razvoj umjetne inteligencije i tvrtke koje se njome bave pa se osim povrata očekuje i velika zarada.