Tajne nastanka života

Znanstvenici proučili asteroid s vanjskog ruba Sunčevog sustava: Ovako je na Zemlju došla voda

16.08.2022 u 12:59

Voda je na Zemlju možda došla putem asteroida s vanjskog ruba Sunčevog sustava, kazali su znanstvenici nakon analize rijetkih uzoraka skupljenih tijekom šestogodišnje japanske svemirske misije

U potrazi za odgovorima na pitanja o nastanku života i stvaranju svemira, znanstvenici obrađuju materijal donesen na zemlju 2020. s asteroida Ryugu.

5,4 grama stijena i prašine skupila je japanska svemirska sonda Hajabusa-2 koja je sletjela na svemirsko tijelo i lansirala "udarač" u njegovu površinu.

SVEMIR OKO NAS

[FOTO] Pogled prema zvijezdama: Ovo su najljepše astrofotografije tjedna

Istraživanja provedena na tome materijalu počinju se objavljivati, a u lipnju skupina znanstvenika kazala je da je pronašla organski materijal, što ukazuje na to da su neke aminokiseline, prapočela života, možda nastale u svemiru.

U novom istraživanju objavljenom u časopisu Nature Astronomy, znanstvenici su kazali da uzorci sa Ryugua mogu objasniti kako su se prije više milijardi godina na Zemlji stvorili oceani.

"Asteroidi tipa C, koji su puni hlapljivoga i organskog materijala, možda su jedan od glavnih izvora vode na Zemlji", prema istraživanju koje su proveli znanstvenici iz Japana i drugih zemalja objavljenome u ponedjeljak.

"Dolazak hlapljivih tvari (organskih, i vode) na Zemlju i dalje je predmet rasprava", tvrdi se u istraživanju.

No organski materijal nađen "u česticama Ryugua, identificiran u ovome istraživanju, vjerojatno predstavlja važan izvor hlapljivih tvari".

Znanstvenici pretpostavljaju da taj materijal vjerojatno potječe "izvan Sunčeva sustava", no da "nije vjerojatno da je to bio jedini izvor hlapljivih tvari koje su došle na Zemlju na njenom početku":

Hajabusa-2 lansirana je 2014. na misiju na Ryugu, udaljen nekih 300 milijuna kilometara, te se u Zemljinu orbitu vratila prije 2 godine kako bi ispustila kapsulu s uzorcima.

U istraživanju u časopisu Nature Astronomy, znanstvenici su ponovno pozdravili pronalaske koje je misija omogućila.

"Čestice Ryugua bez sumnje jedan su od najčišćih materijala iz Sunčeva sustava koje imamo za laboratorijska istraživanja, te će ispitivanje tih vrijednih uzoraka sigurno proširiti naše razumijevanje procesa razvoja Sunčeva sustava", navodi se u istraživanju.