ODLIČNA KNJIGA

Želite biti uspješni kao Steve Jobs? Evo kako to postati

05.03.2014 u 10:27

Bionic
Reading

'Netko može imati najbolju zamisao na svijetu - potpuno drukčiju i novu - ali ako ne uspije uvjeriti dovoljan broj drugih ljudi, ništa od toga', citirao je autor Carmine Gallo u uvodu knjige 'Steve Jobs: tajne njegovih prezentacija' Gregoryja Bernsa i tako sumirao sadržajni okvir svog analitičkog priručnika. No istovremeno je ponudio rješenje svih poslovnih prezentacija - napravite to onako kako je radio Steve Jobs i nećete pogriješiti

Prezentacija Stevea Jobsa razlikuje se od svega što ste dosad vidjeli, piše komunikacijski stručnjak Carmine Gallo. Primijenite li njegove ‘udžbeničke’ tehnike, vaše prezentacije više nikad neće biti iste. Vaši klijenti, zaposlenici, partneri više vas nikad neće gledati istim očima.

No zašto baš Steve Jobs? Zato što suosnivač Applea na svojim prezentacijama u mozgovima prisutnih izaziva navalu dopamina. Zato što su obožavatelji zaprijetili prosvjedima kad je Apple, 2009. godine, objavio da Jobs neće održati svoju tradicionalnu prezentaciju na Macworld Expu. Zato što ćete nakon što pogledate jednu od prezentacija na Macworldu početi sumnjati u sve aspekte svojih prezentacija. Zato što je Jobs 2005. na predstavljanju videa iPoda za svoju pozornicu odabrao kalifornijsko kazalište u San Joseu. I još je mnogo razloga...


Nevjerojatno popularne prezentacije preminulog glavnog direktora Applea postale su novi globalni standard, a knjiga ‘Steve Jobs: tajne njegovih prezentacija’ može poslužiti kao vodič i pokazati vam, korak po korak, na koji način tehnike kojima on zavodi publiku možete iskoristiti i u svojim prezentacijama.

Jobs je ‘pravi majstor u tome da uzme nešto što se smatra dosadnim - komad elektroničke opreme - i zamota u priču koja će to učiniti zavodljivo dramatičnim’. On ne prodaje stvar, on prodaje odnose i veze, on mijenja način na koji radimo i živimo.

Gallo je proučio i analizirao najbolje Jobsove prezentacije te ponudio detaljne primjere, iskušane tehnike i dokazane prezentacijske tajne koje uspijevaju svaki put. Uz ovaj pristup, iznenadit ćete se koliko ćete jednostavno prodavati vlastite ideje, podijeliti oduševljenje i očarati publiku onako kako je to radio Steve Jobs.

A ovako to Jobs radi...

Kao i svaki ‘priručnik’, tako i ovaj ima jasno razrađena poglavlja koja zapravo predstavljaju korake do uspješne prezentacije. Cijela je ideja poput drame razrađena u tri čina.

U prvom činu osmislite priču - vizualizirajte, planirajte, odgovorite na najvažnije pitanje (zašto bi korisnik uopće trebao mariti za to), razvijte strast i želju da promijenite svijet, osmislite tviterovske naslove... U drugom je činu vrijeme za stvaranje vizualno privlačnog iskustva - maksimalno pojednostavite stvar, a ako govorite o brojkama i statistici, oživite ih i učinite bliskim publici, obogatite vokabular, pazite na scenografiju, pripremite demonstracije sa stilom i ne zaboravite iznenaditi publiku. Treći se čin zapravo sastoji od usavršavanja i vježbanja - od govora tijela, verbalnog izražavanja, opuštenosti, pa je važan i odabir odjeće, smatra autor.

Svaki od pojedinih činova dodatno je razrađen do detalja, s primjerima, grafičkim prikazima, pojednostavljenim uputama, tablicama...


Teško je izdvojiti jedan savjet, no najbolje ćete shvatiti što vam ova knjiga donosi na primjeru. Jedna od maksima, kako Jobsa, tako i Applea generalno jest - jednostavnost. ‘Ako nešto ne možete objasniti na jednostavan način, onda to ne razumijete dovoljno dobro’, rekao je Albert Einstein, a Jobs je to itekako shvaćao.

Kad je Apple, u listopadu 2008. godine, predstavio novu liniju ekološki prihvatljivih računala MacBook, Jobs je imao dvije mogućnosti pri prezentaciji proizvoda - istinitu i tehnički točnu i ‘svoju verziju’, za koju se i odlučio. Primjerice, Steve je mogao reći da je MacBook Air tanak samo 0,16 inča na svojem najtanjem dijelu dok maksimalna debljina iznosi 0,76 inča, no rekao je: ‘Ovo je najtanji prijenosnik na svijetu.’ Također, mogao je objasniti da nova obitelj MacBooka zadovoljava najstrože kriterije za dobivanje energetske zvijezde i da ne sadrži bromirane teško zapaljive materijale, da se koristi isključivo internim kabelima i komponentama bez PVC-a te energetski učinkovitim pozadinski osvijetljenim LED zaslonima bez žive. Umjesto toga, Jobs je rekao: ‘Ovo su najzeleniji prijenosnici u računalnoj industriji.’

Ili uzmimo primjer s brojkama. Nitko se ne voli zamarati brojkama i statistikama pa većinu brojki koje nam proizvođači uređaja i trgovci guraju pod nos brzo i zaboravimo. No Jobs je znao učiniti brojeve konkretnima i relevantnima te ih staviti u kontekst. Primjerice, kad je Apple, 2005. godine, predstavio novi iPod s 30 GB prostora za pohranu, taj prostor, koji većina potrošača doživljava kao nešto apstraktno i svakako bolje od 8 GB, on je konkretizirao. Rekao je da je 30 GB prostora dovoljno za 7.500 pjesama, 25.000 fotografija ili do 75 sati videa. Takav je opis bio relevantan za živote ljude u publici koji žele imati mobilan pristup svojoj glazbi i ostalom.

Na tim i takvim primjerima Gallo nas podučava tehnikama kojima ćemo ne samo izbjeći zamor i dosadu kod publike, već ćemo izazvati entuzijazam, oduševljenje i potpunu predanost.

Svi primjeri navedeni u knjizi ‘Steve Jobs: tajne njegovih prezentacija’ dokazuju da se Jobs, osoba koja se općenito smatra najvećim svjetskim korporativnim pripovjedačem, na svim prezentacijama koristi istim tehnikama. Proizvodi se mogu promijeniti, no pripovjedačke tehnike ostaju iste.

To je vjerojatno i najbolja reklama za ovu knjigu - želite li nešto promijeniti u svojim nastupima, želite li oduševiti publiku svojom novom idejom, želite li prodati novi proizvod, pokušajte s tehnikama koje je koristio Steve Jobs. Provjereno pale.

A ovdje ćete pronaći pet najboljih govora Stevea Jobsa.

Knjigu 'Steve Jobs: tajne njegovih prezentacija' možete kupiti na stranicama Školske knjige po cijeni od 116,10 kuna ili zaigrajte našu nagradnjaču i osvojite je

Prisjetimo se jednog od najpoznatijih govora Stevea Jobsa: