NEPREŽALJENA

Zaposlenici Nokije oplakuju je na Twitteru

03.09.2013 u 20:08

Bionic
Reading

Satima nakon Microsoftove objave o preuzimanju Nokijinog odjela koji se bavi uređajima i uslugama Twitter je vrvio reakcijama onih na koje će ta transakcija imati utjecaja. Bilo je tuge, ljutnje, teorija zavjere...

Nitko nema više za izgubiti od samih zaposlenika Nokije, piše Verge. Iako se Microsoft obvezao zadržati poslovanje vezano uz telefoniju u Finskoj, također je najavio kako namjerava srezati troškove za 600 milijuna dolara (za oko 3,5 milijarde kuna) godišnje u prvih 18 mjeseci nakon što preuzimanje bude obavljeno.

Ne treba posebno spominjati kako se napetost osjeti u zraku. To se odražava u tvitu Nokijinog šefa za ekosustav za Sjevernu Ameriku Marca Kleinmaiera, koji kaže kako se nada da sad radi za Microsoft.

Voditelj developera John Kneeland napisao je kako je, bez obzira je li Microsoftov potez dobar ili ne, sad iznimno emotivno vrijeme za sve u Nokiji.

Pino Bonetti, marketinški menadžer u tvrtci Here, nije se sramio priznati kako su mu oči suzne.

Mnogi su preuzimanje uspoređivali s nedavnim sličnim akvizicijama, poput one kojom je Google kupio Motorolu. No nekadašnji direktor Nokia Academyja Dave Trevakus upozorio je na višegodišnje klizanje finske tvrtke nizbrdo navevši kako je Microsoft Nokijine mobitele dobio jeftinije nego Nokia NAVTEQ prije pet godina.

Puno se nagađalo o motivima koje su Stephena Elopa navela na preuzimanje mjesta izvršnog direktora. Glasine o tome da će Redmond preuzeti finsku tvrtku datiraju još iz 2011. Ako su i bile preuranjene (a Nokia ih je tada i na brzinu odbacivala), na kraju su se ostvarile.

Bivši direktor marketinga Alexander Oswald u tvitu je otvoreno optužio Elopa za omogućavanje neprijateljskog preuzimanja. Sličnog je mišljenja i nekadašnji direktor marketinga za tehnologije Russell Beattie koji je napisao kako bi, da je institucionalni ulagač, želio vidjeti svaki e-mail koji je Elop poslao zadnjih godina.

Bivši dopredsjednik Nokie Juha-Pekka Sipponen vjeruje kako Microsoftu preuzimanje nije bilo primarni cilj. U pitanju je samoispunjući plan B, napisao je pomalo tajnovito.

No tvitovima ipak dominira osjećaj ponosa zbog onog što je Nokia predstavljala godinama. Bivši direktor društvenih medija za Sjevernu Ameriku Phil Schwarzmann sažeo ga je u ovaj tvit:

'Pa Microsoft, upravo si kupio najkul j***** brend koji je ikad postojao. Ne krivim te.'