BYTEDANCE

Vlasnik TikToka otpušta stotine ljudi i povlači se iz gaminga?

27.11.2023 u 11:25

Bionic
Reading

Kineska tvrtka ByteDance, vlasnik TikToka, planira ukinuti stotine radnih mjesta u gamingu, ugasiti svoj brend za igre Nuverse te se povući iz gaming sektora. ByteDance je Reutersu rekao da je odlučio restrukturirati svoje poslovanje s igrama

Vlasnik TikToka otpustit će nekoliko stotina ljudi i odvagnuti potencijalnu prodaju postojećih naslova, rekli su ljudi upoznati s tim. Izvori su otkrili za Reuters rekli da će ByteDance obavijestiti zaposlenike u ponedjeljak da prestanu raditi na neobjavljenim igrama do prosinca, te da će tražiti načine kako da se odreknu već lansiranih naslova.

Gašenje brenda Nuverse i brojna otpuštanja označavaju najveće povlačenje ByteDancea iz nekada rastuće industrije igara kojom su dominirali najveća svjetska tvrtka za gaming Tencent te 'manji neprijatelj' NetEase Inc. ByteDance se ne planira se vratiti na 185 milijardi dolara vrijedno globalno tržište videoigara, rekli su izvori za Reuters.

Startup ByteDance, poznat po platformama za kratke video zapise TikTok i Douyin, postupno je smanjio svoje ambicije u pogledu igranja, nakon što je pokušao 'zgrabiti' tržišni udio od Tencenta. Razmatraju i prodaju Shanghai Moonton Technology Co., studija u vlasništvu Nuversea koji je tvrtka kupila za četiri milijarde dolara 2021., izvijestio je Bloomberg News.

'Redovito pratimo svoje poslovanje i prilagođavamo se kako bismo se usredotočili na dugoročna strateška područja rasta. Nakon nedavnog pregleda, donijeli smo tešku odluku o restrukturiranju našeg poslovanja s igrama', rekao je glasnogovornik ByteDancea za Reuters.

ByteDance, koji su prije više od deset godina osnovali Zhang Yiming i Liang Rubo, izrastao je u internetskog lidera vrijednog više od 200 milijardi dolara zahvaljujući viralnosti TikToka i Douyina. Posljednjih je godina kupio studije i ekskluzivna distribucijska prava za naslove, nadajući se da će ući u posao s igrama jednako uspješno kao što je ulaskom na društvene mreže poremetio velike igrače poput Mete i Tencenta.

Povlačenje startupa dolazi dok se kineski sektor mobilnih igrica - najveći na svijetu - bori kako bi vratio rezultate iz ere covida-19 i globalne svjetske krize. Sektorski lider Tencent ipak je uspio održati rast, potaknut svojim vodećim portfeljem u industriji, kao i potrošnjom u jeftinijim segmentima kao što je internetska zabava.

No proizvodnja igara je nestalan posao. Od prošle godine, ByteDance je počeo zatvarati interne studije i smanjivati ​​razvojne poslove, nakon što je svoj fokus prebacio na osnovne djelatnosti poput kratkih videa i e-trgovine. Ovaj je mjesec također otpustio gotovo četvrtinu osoblja u ogranku za virtualnu stvarnost Pico.

Jedan od najvećih hitova ByteDancea je Crystal of Atlan, akcijska mobilna igra koja je debitirala uz veliku pompu tijekom ljeta. Globalno, vlasnik TikToka izdaje hit kartašku igru ​​Marvel Snap, koju razvija američki studio Second Dinner. Brend casual gaminga Ohayoo, čije se igre prikazuju na Douyinu - TikTokovoj sestrinskoj aplikaciji u Kini - neće biti pogođena, kao ni igre na TikToku.

Unatoč svim naporima, Tencent ostaje neosporni lider u ovoj sferi. Tvrtka, koja ima koristi od ogromnog korisničkog prometa koji teče kroz njenu sveobuhvatnu uslugu slanja poruka WeChat, akvizicijama je prikupila sadržaj u Kini i inozemstvu.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal ovdje i kliknite 'Prati'.