KOZMIČKI TITANI

[VIDEO] NASA je izbacila impresivan usporedni video najpoznatijih crnih rupa Mliječnog puta i okolice

04.05.2022 u 12:42

Američka je svemirska agencija u nedavnom videu izbacila impresivnu usporedbu nekolicine binarnih sustava sastavljenih od zvijezda i crnih rupa

Crne rupe kozmički su fenomen kojeg nije lako pronaći. Riječ je o objektima koji imaju tako jaku gravitaciju da u sebe uvlače svjetlost, što znači da se pri lovu na njih moramo oslanjati na pojave koji ih okružuju. Ono oko čega smo sigurni je da se zvijezda 20 puta teža od Sunca, kad u jednom trenu ostane bez goriva, pretvara u crnu rupu.

Znanstvenici pretpostavljaju da samo u našoj galaksiji postoje milijuni crni rupa, no do danas smo ih uspjeli otkriti tek par desetaka. Većina njih upareno je s nekom zvijezdom i međusobno se privlače zaključani u smrtonosnom plesu - poznatijim kao binarni sustav.

Ovakve se sustave može prepoznati zato jer pod određenim uvjetima tvar koja odlazi iz zvijezde vrši interakciju sa crnom rupom.

NASA je izbacila vizualizaciju nekolicine poznatih binarnih sustava koje smo otkrili u Mliječnom putu i u susjednoj galaksiji, uz prikladnu usporedbu njihovih veličina. Video prikazuje nagib svakog od tih sustava u odnosu na Zemlju. Premda izgledaju impresivno, ovi sustavi su i dalje velika tajna, što znači da ih znanstvenici još analiziraju.

Izvor: Društvene mreže / Autor: NASA

Ako su zvijezda i crna rupa dovoljno međusobno približene, crna rupa može povlačiti tvari od svojeg suputnika. Dok se tvar vrti oko crne rupe ona stvara prsten pod imenom akreacijski disk sastavljen od užarene prašine i plinova koji zbog visoke temperature proizvode izboje svjetla.

Jedna stvar koju znamo o našoj galaksiji je da je prekrivena crnim rupama raznih veličina, što znači da znanstvenici pred sobom imaju jako puno uzbudljivog posla.