PODUZETNIČKA PRIČA

Usporedi.hr - anatomija dugog i hrabrog zaokreta

18.06.2013 u 18:38

Bionic
Reading

Pet godina nakon pokretanja, domaći sajt za usporedbu proizvoda odlučio se na radikalnu promjenu, koja je - između ostalog - tražila da se riješe ne samo dosadašnjeg izgleda, već i velikog dijela ponude. Doznajte kako i zašto

'Nakon tri godine postojanja odlučili smo angažirati konzultantsku kuću Zagrizi koja je u ove dvije godine rada postavila novi temelj marke Usporedi.hr.

Dizajnerska agencija Demode redizajnirala je sajt prema njihovim smjernicama, a ekipa iz tvrtke Borealis obavila zahtjevan programerski dio posla', kaže Matko Pecotić, direktor tvrtke koja je vlasnik Usporedi.hr stranice.

Od ljubavi do preokreta

'Prvu su verziju', nastavlja Pecotić, 'napravili zbog čiste ljubavi prema gadgetima. Ali na njemu smo imali ponudu od vešmašina do hladnjaka i smartphonea. Nismo razmišljali o ponudi vrijednosti i jednostavnosti, to je više bilo ono što mi želimo i volimo raditi. Ovo je konceptualno, dizajnerski i programski potpuno novi sajt.'

Od 2007. do danas imali su više od šest milijuna posjeta uz preko 19 milijuna pregleda stranica. Cilj zaokreta bio je staviti veći naglasak na usporedbu. 'Od početka smo imali odlične testove. Željeli smo posjetitelju olakšati čitanje i usporedbu tih testova. Cijelo vrijeme smo pisali vodiče za kupovinu, da bismo sada napravili sajt koji je sam po sebi vodič za kupovinu.

Novi Usporedi.hr nudi informacije o tehnološkim proizvodima za široku publiku uz vlastito kreiran sadržaj. Fokusirali smo se na četiri glavne kategorije - tableti, mobiteli, fotići, laptopi - zato što su one najpopularnije. Posebno smo ponosni što preko osamdeset posto smartphonea i fotića dostupnih na tržištu imamo testirano, ocijenjeno i snimljeno iz naših ruku!' naglašava Pecotić.

Ne može se sve pratiti

Što se sve promijenilo? 'Izbacili smo televizore, bijelu tehniku, stolna računala i druge jer nismo mogli sve to pratiti. Uveli smo ocjene s vrlo jasnim kriterijima i ti kriteriji čine vrijednost našeg sajta.

Pojednostavnili smo usporedbu putem prepoznatljviih ikonica i košarice koja je stalno u gornjem desnom uglu zaslona. Svaka ocjena na testiranom uređaju ima svoje objašnjenje, a na temelju tih ocjena stvaramo top liste popularnih mobitela, fotića, tableta...

Dodali smo i savjete putem kojih nas ljudi mogu pitati za neki problem, a mi im možemo pomoći s odgovorima. Kako od početka surađujemo s brojnim trgovinama, uveli smo i rubriku Akcije na kojoj se mogu vidjeti svi najvažniji uređaji na sniženju...' objašnjava Pecotić.

Marketinški koncept (ponudu vrijednosti) radila su dva čista marketingaša: Tomislav Perak i Vatroslav Škare iz agencije Zagrizi. Škare inače drži na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu kolegij Internetski marketing.

Smjernice na 100 stranica

S radionicama u agenciji Zagizi počeli su 2011. Do kraja te godine i završetka posla održano ih je više od 20. Temeljem tih radionica nastale su smjernice za dizajn i programiranje, na gotovo 100 stranica.

'Kako od početka surađujem s Marinom iz agencije Demode, koja nam je radila fenomenalne vizuale za tvrtku, oni su bili logičan izbor. Dizajn za preko 50 podstranica novog sitea se odužio na 7-8 mjeseci, dok je rezanje HTML-a trajalo još nekih pola godine. Dorada responzivnog HTML-a za tablete i smartphone još traje. Na kraju sam angažirao Dennisa Puzaka, koji je nedavno otvorio tvrtku Borealis i odradio je cijeli projekt u samo šest mjeseci', opisuje Pecotić.

Cijena je poslovna tajna, iako se čini izvjesnim da nije bila mala. Projekt je financiran od prihoda i dodatnih privatnih ulaganja. Pecotić je uvjeren da sad imaju puno bolje razrađen poslovni model i da povrat ulaganja nije upitan.

I ne samo to - očekuju da će, zahvaljujući novom konceptu i izgledu, udvostručiti rast posjećenosti u roku od šest mjeseci. Konkretno, sa sadašnjih 70 do 100 tisuća jedinstvenih posjetitelja mjesečno doći na više od 200 tisuća.