zelena ekonomija

U doba pandemije procvao je posao s opremanjem kućnih vrtova: Sadi se sve, a najviše kanabis

21.05.2020 u 13:05

Bionic
Reading

Dok se potrošači okreću 'vrtovima pobjeda' ne bi li u njima pronašli svoj duševni mir i usput doskočili poremećajima u lancu opskrbe, trgovci trljaju ruke: traže se šatori, reflektori, filteri, ventilatori... Sve se povezuje s računalom, a vlaga očitava pomoću Bluetootha

Karantena i život u izolaciji mijenjaju navike ljudi. Milijuni su otkrili čemu služi kvasac, neki su otkrili da se kruh može raditi i od banana, a milijuni su se okrenuli vrtlarstvu, u svom dvorištu, na balkonu ili u sobi.

Zanimanje za vrtlarstvo u doba pandemije raste vrtoglavom brzinom i dosiže nezapamćene vrhunce. Krajem ožujka zanimanje za uzgoj povrća iz ostataka hrane porastao je za 4.650 posto u odnosu na prošlu godinu, pokazuju podaci koje je izlistao Google Trends.

Rasadnici, prodavaonice kućnih potrepština i vrtlarski centri ostali su bez sjemenja, biljaka i vrtlarskog alata. Predsjednik američke kompanije Burpee Seeds pohvalio se Reutersu da su prodali više sjemenki no ikad u svojoj 144-godišnjoj povijesti. Hashtag #victorygarden dodan je u više od 66.000 postova na Instagramu.

Takozvani vrtovi pobjede, odnosno ratni vrtovi ili vrtovi hrane za obranu, bili su vrtovi povrća, voća i ljekovitog bilja zasađeni u privatnim rezidencijama i javnim parkovima mnogih zemalja uključenih u sukobe tijekom Prvog i Drugog svjetskog rata.

No, ne raste samo zanimanje za kućni uzgoj puterice, cherry rajčica ili kelja pupčara. Pravi biznis pokreće se oko kućnog uzgoja kanabisa. U zemljama u kojima je legaliziran njegov uzgoj, sad indijsku konoplju sade u gredicama, poput mrkve i peršina. A tko nema okućnicu, vrt radi u dnevnoj sobi, na tavanu, u podrumu ili garaži.

A da bi im biljke rasle, na veliko se kupuju šatori, reflektori, filteri, ventilatori... Sve se to povezuje s računalom, a vlaga očitava pomoću Bluetootha. Posla tu ima za sve, od proizvođača lopata i grablji, do izrađivača sofisticiranih softvera koji računaju količinu THC-a i hranjihiv minerala.

Dok se potrošači okreću 'vrtovima pobjeda' ne bi li u njima pronašli svoj duševni mir i usput doskočili pandemijom izazvanim poremećajima u lancu opskrbe, velike tvrtke poput Scotts Miracle-Gro i Lowe’s trljaju ruke. Njihova roba i usluge odjednom idu kao alva.

Vrtovi u doba pandemije sade se po uzoru na 'vrtove pobjede' iz svjetskih ratova Izvor: Društvene mreže / Autor: Imperial War Museums

Otkako je legalizirana ili barem dekriminalizirana proizvodnja kanabisa, tvrtka Scotts Miracle-Gro, godinama poznata po proizvodima za uređenje kuće, travnjaka i vrta, raste ponajviše zahvaljujući Hawthorne Gardeningu, podružnici specijaliziranoj za prodaju svjetiljaka, sustava za filtriranje, spremnika i specijaliziranog pribora za uzgoj hidroponskog kanabisa. Udio ovog poslovnog segmenta u korporativnom kolaču porastao je u samo tri godine s pet na više od 21 posto. I to u poslovnoj godini koja je završila taman s dolaskom pandemije u SAD.

'Kad je sve ovo počelo', kaže Chris Hagedorn iz Hawthornea, misleći na život u izolaciji, ' šalili smo se da će ljudi po cijele dane samo pušiti travu i vrtlariti. Ispalo je da smo bili u pravu.'

Marc Emmelmann, osnivač Green Carpet Growinga iz San Diega, u izolaciji novac zarađuje dijeljenjem savjeta za uzgoj biljaka. Svoje usluge naplaćuje 75 dolara na sat, a klijenata mu ne nedostaje. Mnogi preko noći žele postati farmeri, naročito kanabisa. Ljudi potroše između 1000 i 2000 dolara na opremu, nešto izdvoje i na online tečajeve, ali svaka im se investicija brzo isplati.

'Trošio sam 600 dolara mjesečno na kanabis, kaže Eric Bernstein, dreser pasa iz Toronta. 'Sad me ne košta ništa, a pušim najbolju marihuanu u životu.'