POTROŠAČI PRIŽELJKUJU

Svidjelo se to vama ili ne, ali za pet godina više neće biti pametnih telefona

13.12.2015 u 07:50

Bionic
Reading

Živote će nam uskoro planirati umjetna inteligencija, a pametni telefoni nemaju više od pet godina života, prognoziraju potrošači u istraživanju provedenom za Ericsson

Čitate ovo na mobitelu? Sva je prilika kako ćete u vrlo skoroj budućnosti taj mali zaslon zamijeniti elektroničkim pomoćnikom.

Do tog su zaključka došli istraživači u ConsumerLabu nakon što su ispitali više od sto tisuća potrošača u Švedskoj i još 39 zemalja svijeta o tome kakva nas tehnološka budućnost očekuje i kakvu priželjkuju. Taj je uzorak, tvrde, statistički reprezentativan za 1,1 milijardu ljudi diljem svijeta.

Polovica korisnika smartfona smatra kako će mobilne tehnologije tijekom idućih pet godina postati dijelom prošlosti. Njihovo će mjesto zauzimati umjetna inteligencija, koja će omogućavati interakciju s drugim objektima bez mobitela ili tablet računala, pomagati nam pri obavljanju više zadaća istovremeno, ali i preuzeti posao učiteljica, financijskih savjetnika, pa čak i liječnika.

Napredak tehnologije omogućit će nam bolju dokolicu. Recimo, moći ćemo birati iz koje perspektive ćemo pratiti utakmicu - s tribina ili s terena - ili doslovno isprobati cipele u virtualnom svijetu.


Evo i deset trendova za 2016. i nakon nje:

Raste utjecaj mreža na život
Četiri od pet ljudi imaju više koristi od usluga online zahvaljujući tomu što ih sve više ljudi koristi. Globalno gledano, jedan od tri potrošača već sudjeluje u raznim oblicima ekonomije dijeljenja.

Kao rođeni za streaming
Tinejdžeri na dnevnoj bazi više gledaju video sadržaje na YouTubeu od bilo koje dobne skupine. 46 posto starih između 16 i 19 godina provodi sat ili više na YouTubeu svaki dan.

Umjetna inteligencija donosi kraj dobu zaslona
AI će omogućiti interakciju s objektima bez korištenja zaslona. Jedan od dva korisnika pametnih telefona smatra kako će oni završiti u ropotarnici povijesti u roku od pet godina.

Virtualno postaje stvarno
Potrošači žele virtualnu tehnologiju za svakodnevne aktivnosti poput gledanja sporta i video poziva. 44 posto želi printati vlastitu hranu.


Osjetljivi domovi
45 posto vlasnika pametnih telefona vjeruje kako bi cigle korištene za gradnju kuća u idućih pet godina trebale dolaziti sa senzorima za vlagu, plijesan te probleme s instalacijama. Zbog toga ćemo možda koncept pametnih domova morati ponovno osmisliti.

Pametno putovanje na posao
Ljudi koji svakodnevno putuju na posao žele smislenije koristiti to vrijeme. 86 posto bi koristilo personalizirane usluge tog tipa ako bi bile dostupne.

Brbljanje u hitnim slučajevima
Društvene mreže mogle bi postati prvim izborom za kontakt hitnih službi. Šest od deset potrošača također priželjkuje aplikaciju s informacijama o elementarnim nepogodama, prirodnim katastrofama i slično.

Senzori u ljudskom tijelu
Interni senzori koji prate parametre ključne za našu dobrobit mogli bi postati popularni. Osam od deset potrošača spremno je koristiti tehnologiju koja bi im pojačala percepciju osjeta i kognitivne sposobnosti, poput vida, pamćenja i sluha.

Sve će biti hakirano
Većina korisnika smartfona vjeruje kako će hakiranje i virusi i dalje biti problem. S druge strane, jedan od pet ima više povjerenja u organizaciju koja je bila hakriana, ali je potom riješila problem.

Građansko novinarstvo
Potrošači dijele s policijom više infromacija no ikad i vjeruju kako to povećava njihov utjecaj na društvo. Više od trećine vjeruje kako upozoravanje na nepravilnosti u korumpiranoj tvrtci online ima više utjecana nego odlazak u policiju.

Više:The Local