FESTINA.AI

Roberto Kutić ima novi projekt nakon odlaska iz Infobipa

22.09.2025 u 08:22

Bionic
Reading

Nakon gotovo 20 godina u vrhu Infobipa, globalne komunikacijske platforme nastale u Vodnjanu, suosnivač i bivši operativni direktor (COO) Roberto Kutić kreće u novi poduzetnički pothvat. Pokrenuo je Festina.ai, venture studio specijaliziran za razvoj AI agenata prilagođenih specifičnim poslovnim domenama i složenim procesima

Podsjetimo, u lipnju je Infobip bez puno detalja u šturom priopćenju – potvrdio njegov odlazak s mjesta COO-a, uz napomenu da Kutić ostaje suvlasnik kompanije.

Infobip, koji je Roberto Kutić osnovao 2002. godine s bratom Silvijem Kutićem, prerastao je u kompaniju s više od 3600 zaposlenih u preko 75 ureda širom svijeta. Tvrtku je čak i Gartner uvrstio među CPaaS lidere, a danas surađuje s najvećim svjetskim kompanijama.

'Od male ideje u Hrvatskoj do globalnog tehnološkog lidera, imao sam privilegiju pomagati u pretvaranju vizije u stvarnost – putovanje izgrađeno na beskompromisnom fokusiranju na proizvod, operativnoj ljestvici i timovima koji su rasli preko kontinenata', objavio je nedavno Kutić na LinkedInu. 'Dok napuštam svoju operativnu ulogu, ostajem ponosni dioničar i duboko zahvalan svakom kolegi, partneru i prijatelju koji je omogućio ovo putovanje. Želim svima u Infobipu daljnji uspjeh dok tvrtka ulazi u svoje sljedeće poglavlje', poručio je.

Sada je otkrio da je pokrenuo tvrtku Festina.ai, usmjerenu na pravne, financijske, HR i druge sektore u kojima AI agenti mogu podržati složene radne procese. Kutić u startupu preuzima ulogu glavnog izvršnog direktora (CEO), a glavna tehnološka direktorica (CTO) je Martina Ćurić, voditeljica primijenjenog AI-a i sistemskog dizajna s više od 10 godina iskustva, koja je s Kutićem napustila Infobip. Treći ključni član tima je softverski arhitekt Ivica Pravica, zadužen za razvoj temelja platforme s naglaskom na skalabilnost, performanse i pouzdanost, prenosi Lider.

Čime se bavi Festina.ai?

Kako je navedeno na stranici Festina.ai na LinkedInu, tvrtka se pozicionira kao 'suprotnost generičkim prezentacijama punim marketinških slogana i slajdova o disrupciji'. 'Festina.ai naglašava mjerljive učinke - bržu isporuku vrijednosti, smanjenje ručnog rada, kraće cikluse i jasne financijske pokazatelje. Riječ je o automatizaciji zadataka koji često troše najviše resursa, od obrade dokumenata i podataka do pripreme odgovora na zahtjeve za ponudom i pretraživanja baza znanja.

Novi alati osmišljeni su tako da se uklapaju u postojeće sustave – CRM-ove, DMS-ove, ticketing alate ili BI platforme – bez potrebe za skupim i rizičnim zaokretima', navode. Naglasak je pritom na sigurnosti i usklađenosti s regulativom, jer 'kazne se ne mogu sakriti u fusnotama'.

'Poslovni model temelji se na jasnoj računici: transparentnim pokazateljima ušteda, bržem povratu ulaganja i dashboardima s konkretnim brojkama. Inspiracija dolazi iz latinske izreke festina lente – požuri polako – što u praksi znači brzi rezultati uz pažljivo upravljanje rizicima i stvaranje rješenja koja se mogu skalirati', navode u objavi.

'Za mene je ovo početak novog putovanja. AI neće samo redefinirati način na koji radimo i povezujemo se, već će potresti same temelje poslovanja i društva. Namjeravam ponovno biti u prvim redovima – graditi od nule, okupljati timove svjetske klase i pokretati promjene s jasnom vizijom stvaranja trajnog utjecaja.

Kao što je Steve Jobs rekao: 'Ljudi koji su dovoljno ludi da misle da mogu promijeniti svijet su oni koji to i čine.' Sljedeće poglavlje nije o prilagođavanju promjenama, već o njihovom vođenju. Hrabrost pokreće. Ljudi mijenjaju sve. A ovo je samo početak', naveo je Kutić ranije u objavi na LinkedInu, dodavši da 'ovo nije priča o prilagodbi, nego o predvođenju promjena'.