NAKON POZITIVNOG KVARTALA

Quo vadis, Facebook?

  • Autor: Merita Arslani
  • Zadnja izmjena 27.07.2012 14:46
  • Objavljeno 27.07.2012 u 13:22
Facebook

Facebook

Izvor: Reuters / Autor: Reuters

Rezultati poslovanja Facebooka u drugom kvartalu ove godine smirili su investitore, ali i Marka Zuckerberga kojem sigurno nije bilo lako čekati objavu financijskih rezultata nakon što su posljednjih dana lošije rezultate nego inače prikazali Microsoft, Apple i Zynga

Drugi kvartal Facebooku je donio prihode od 1,18 milijardi dolara, od čega čak 84 posto prihoda otpada na oglašavanje.

To je rast od 12 posto u odnosu na prvi kvartal kada su prihodi Facebooka iznosili 1,05 milijardi dolara. S druge pak strane, Facebooku su u ovom kvartalu narasli i troškovi, i to za nevjerojatnih 295 posto, te su iznosili 1,93 milijarde dolara, ali ti su troškovi povezani s naknadama za kupnju dionica. Isto tako, Facebook je predstavio niz novih mobilnih usluga za iPhone i Android.

Ipak, vrlo je malo bilo onih koji su se nadali pozitivnim rezultatima, jer ne samo što su ovo prvi kvartalni rezultati Facebooka od izlaska na burzu, već ni neki drugi pokazatelji nisu bili na strani ove društvene mreže. Za početak, cijena dionice se od početnih 38 dolara u svibnju kada su krenule u prodaju srozala na tridesetak dolara. Isto tako, Facebook već neko vrijeme pokušava pronaći model kako dodatno unaprijediti usluge oglašavanja, jer to je usluga koja najviše privlači investitore. Zuckerberg se na oglašivačkom tržištu i dalje teško bori s Googleom koji je još uvijek lider internetskog oglašavanja.

Međutim, Facebook i dalje ostaje vodeća društvena mreža s najviše korisnika, koji su najveći mamac oglašivačke industrije, a Zuckerberg očekuje da će do kraja godine broj korisnika doći do jedne milijarde. Broj korisnika Facebooka u ovom trenutku je 955 milijuna, a aktivnih korisnika svakog dana ima 552 milijuna. Iako Google drži vodeću poziciju u internetskom oglašavanju, potencijalni oglašivači i ulagači sasvim sigurno neće zanemariti brojku od preko pola milijarde svakodnevnih korisnika Facebooka.

Snaga Facebooka naime i dalje ostaju njegovi korisnici, koji nisu baš presretni sve većim brojem oglasa koji se pojavljuju na Facebooku i narednih će mjeseci biti zanimljivo vidjeti kakve će modele Zuckerberg smisliti kako bi privukao još klijenata, ali da ne iritira dodatno korisnike oglasima. Klijenti Zuckerbergu i Facebooku donose novac, ali klijenti će napustiti Facebook onog trenutka kada ga počnu napuštati korisnici. Međutim, nakon što je investitorima prijavio plus u poslovanju, može se potpuno posvetiti smišljanju plana kako zadovoljiti klijente i korisnike.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi