svemirska istraživanja

Prve slike crne rupe, egzoplaneti na kojima bi se moglo živjeti i došljaci iz svemira: Ovo su najveća otkrića posljednjeg desetljeća

17/19

Najudaljeniji objekt do kojeg je stiglo čovječanstvo

Prvog dana nove 2019. godine, NASA-ina nuklearno pogonjena letjelica New Horizons prošla je pored misterioznog objekta, velikog poput planine, na udaljenosti oko šest milijardi kilometara od Zemlje. Objekt, nazvan MU69, odnosno Ultima Thule, kanije je prozvan Arrokoth, što na jeziku Powhatan Indijanaca znači 'nebo'. To je najudaljeniji objekt do kojeg je stiglo čovječanstvo. Sonda New Horizons snimila je stotine fotografija koje otkrivaju da je Arrokoth ravan poput palačinke, a ne kuglastog oblika. Dosad neviđeni podaci vjerojatno će otkriti nove tragove o razvoju Sunčevog sustava i o tome kako su se formirali planeti poput Zemlje, iako znanstvenici još uvijek primaju i obrađuju informacije iz daleke sonde.

Najudaljeniji objekt do kojeg je stiglo čovječanstvo