platforma znanja

One stoje iza Skill Boxa: Naša publika su svi koji žele raditi na sebi

26.02.2023 u 11:29

Bionic
Reading

Znanje je naš najveći kapital, a da je to doista tako, prepoznale su i Lida Hamar Paladin i Ivana Radovniković Marković te su prije godinu i pol pokrenule Skill Box, digitalnu platformu znanja

Platforma je nastala 'iz hobija i konstantnog rada na sebi', kaže nam Lida Hamar Paladin. Diplomirala je novinarstvo na Fakultetu političkih znanosti, a još tijekom studija radila je u nekoliko medijskih kuća, od dnevnih i tjednih novina do rada na televiziji. Kako su joj odnosi s javnošću u tom razdoblju prirasli srcu, po završetku fakulteta osnovala je marketinšku i PR agenciju Hamar Media.

Put Ivane Radovniković Marković išao je pak paralelno na dva kolosijeka: studirala je politologiju na Fakultetu političkih znanosti, a istovremeno je radila na svojoj glazbenoj karijeri i glazbenim projektima, iz kojih je proizašlo nekoliko albuma, pjesama, nastupa i suradnji. Po završetku fakulteta počela je raditi u odnosima s javnošću, no put ju je naposljetku odveo u digitalni marketing.

No odakle vizija i što sve obuhvaća Skill Box? Cijeli koncept osmislile su prije dvije godine, a pola godine kasnije plasirale su platformu. Ona na jednom mjestu okuplja stručnjake iz različitih profesija, djelatnosti, s različitim vještinama. Svatko od njih u sklopu svog predavanja, kroz deset lekcija, obrađuje neku problematiku, što može pomoći svima koje zanima njihovo predavanje.

'Uvijek me zanima kako nešto nastaje, kako izgleda cijeli proces i put nekoga tko postiže rezultate i uspjehe. Imam sreću da sam okružena velikim brojem ljudi koji imaju takvo znanje, a još veće iskustvo koje je zaista zlata vrijedno, i htjela sam da neke nove generacije dobiju dojam o nekim drugim profesijama koje možda nisu toliko privlačne na prvu ili se o njima možda ne zna toliko. Htjela sam omogućiti i drugima pristup tom znanju', pojašnjava nam Hamar Paladin.

Tematska područja koja Skill Box obrađuje su umjetnost, sport, gastronomija i kulinarstvo, dizajn, znanost i tehnologija, poduzetništvo... 'Prvenstveno želimo podići svijest o potrebnim vještinama za razvoj karijera i ulozi znanja, talenta, a ponekad i sreće u ostvarenju uspjeha. Glavnu ulogu u tome imaju naši predavači koji su prepoznali zajednički interes i priliku da njihovo znanje i iskustvo bude preneseno na druge te postane svojevrsna ostavština', ističe Radovniković Marković.

Dosad su im, kažu, povjerenje ukazali Krešimir Macan, Dalibor Matanić, Marina Bolanča, Miroslav Varga, Tomo Ricov, Marijan Palić, Aleksandar Stanković i Larisa Lipovac Navojec.

Same su dizajnirale i postavile platformu te se uhvatile u koštac s digitalnim izazovima. 'U dogovoru s našim predavačima, raspisujemo teme i scenarij za svako njihovo predavanje, vodimo brigu o produkciji, marketingu, promociji, oglašavanju, sudjelujemo na velikom broju konferencija', navodi Hamar Paladin.

Svojevrsna riznica znanja kroz B2B model

'Vizija nam je bila stvoriti nešto sadržajno i vizualno kvalitetno, kao takvo prepoznatljivo, sa željom da se ukaže na to da svatko od nas ima neku vještinu od koje živi i koja ga čini sretnim. Danas se učenje odvija na različite načine, a preko kratkih videoformata, koji se vrlo fokusirano bave određenom tematikom, to se učenje događa maksimalno brzo, a učinkovito. Svakako, tu je i faktor samog predavača koji svojim iskustvom i primjerima služi kao najbolji poticaj', pojašnjava Radovniković Marković.

Hamar Paladin opisuje Skill Box kao 'riznicu znanja' koja daje vrijednost svakome tko joj pristupi na bilo koji način. 'Pretplatnici/pratitelji pristupaju sadržaju raznih rubrika: poduzetništvo, sport, umjetnost, gastronomija, moda i dizajn, a predavači imaju prostor od sat vremena te svojim predavanjem mogu prenijeti znanje. Nema veće vrijednosti od toga kada dijelite i upijate znanje', naglašava.

Radi se, naime, o pretplatničkom modelu financiranja platforme, no naše sugovornice kažu da su svakom zainteresiranom korisniku omogućile da posjeti platformu i iskoristi neke od opcija koje nude kako bi ipak dobili uvid u to kako predavanja izgledaju i o čemu predaje pojedini predavač.

'Tako smo se odmah okrenule B2B modelu kao primarnom. Surađujemo već s nekoliko većih tvrtki, a i velik broj naših partnera nudi svojim zaposlenicima i poslovnim partnerima našu pretplatu kao dio nekih svojih bonus paketa', navodi Radovniković Marković.

'Naša publika su svi koji žele raditi na sebi'

Na hrvatskom tržištu najbolje kotiraju, a Hamar Paladin kaže da se u prvoj godini nisu htjele 'raspršiti' na nekoliko područja, već svakom tržištu pristupaju strateški. Krajem prošle godine otvorila su im se vrata i u Sloveniji, Srbiji te Bosni i Hercegovini.

A tko sve čini njihovu ciljanu publiku? 'Svi koji su znatiželjni, zainteresirani za rad na sebi, širenju i nadogradnji svog znanja', kaže Radovniković Marković, dodajući da projekt nije određen ni dobnom ni spolnom skupinom. 'Širina područja koja pokrivamo pomoću predavača upravo je ono što omogućuje širinu cijele ideje', ističe.

Kaže da je izazov promovirati edukativni sadržaj, no da i one svakodnevno uče i rastu kroz Skill Box, platformu koja je zaživjela u vrlo kratkom vremenu. 'Svaki novi predavač daje mu tu potvrdu. Nove predavače stalno snimamo pa je i produkcija velik izazov jer želimo svaki mjesec imati nove predavače na platformi', naglašava Hamar Paladin.

A kakve su planove i ciljeve zacrtale u ovoj godini? Planova je puno, kažu. 'Snimanje novih predavača, sudjelovanje na mnogim konferencijama, pozicioniranje na ostala tržišta, predstavljanje kampanje vezane uz promociju Skill Boxa... Stvaranje novih suradnji sa svima koji rade za boljitak ovog našeg ekosustava, ulazak u neke sfere sustava obrazovanja kada za to bude prilike, jer Skill Box se pokazao kao odličan alat za sve one koji žele učiti, a mi ćemo im omogućiti da uče od najboljih u svakom trenu, bez obzira na mjesto i vrijeme', zaključuju naše sugovornice.