nasa otkriva

Nedavno je otkrivena najudaljenija zvijezda ikad viđena, no znate li koja je najstarija?

04.04.2022 u 12:52

NASA podsjeća kako je zvijezda Earendel, za razliku od Methuselaha, davno umrla

Earendel, prošli tjedan otkrivena, najudaljenija je zvijezda ikad viđena, no ne i najstarija.

Najstarija zvijezda, piše NASA, je Methuselah, koja, za razliku od Earendela, još uvijek postoji.

Prošli tjedan svemirski teleskop Hubble zavirio je u zoru kozmičkog doba i otkrio svjetlost zvijezde koja je postojala prvih milijardu godina nakon Velikog praska, što je novi rekord, objavili su astronomi u srijedu.

Novootkrivena zvijezda, nazvana Earendel, toliko je daleko da je njezinoj svjetlosti trebalo 12,9 milijardi godina da stigne do Zemlje iz vremena u kojem je svemir bio sedam posto njegove sadašnje starosti.

Znanstvenici kažu da je, ako se potvrdi da je Earendel jedna zvijezda, njegova masa najmanje 50 puta veća od Sunca i milijune puta je sjajnija. Pretpostavlja se da su primordijalne zvijezde sastavljene isključivo od elemenata stvorenih nakon Velikog praska, vodika, helija i litija u tragovima, te bi trebale biti teže od zvijezda koje postoje danas.

Ostaje vidjeti pripada li Earendel tim zvijezdama 'Populacije III', ali iako je vjerojatnost mala, primamljiva je, rekao je Welch. Očekuje se da će Webb, koji bi trebao proraditi online ovog ljeta, srušiti Hubbleove rekorde i zaviriti još dalje u prošlost.

Znanstvenici očekuju da će Earendel ostati uvećan godinama i dalje će se proučavati pomoću NASA-inog svemirskog teleskopa Webb.