TEHNO SAVJETI

Ne radi vam kućni internet? Pokušajte ovo

  • Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 05.07.2020 07:57
  • Objavljeno 05.07.2020 u 07:57
tportal

Izvor: Creative Commons / Autor: Christina Morillo

Jedna od najiritantnijih stvari vezanih uz modernu tehnologiju, barem u našem iskustvu je, kada na kućnom Wi-Fiju izgubite internet - i to posred nečeg prilično važnog. Donosimo nekoliko trikova uz koje ćete otkriti zašto se to uopće događa

Ako čitate ovaj članak, vrlo vjerojatno niste baš presretni sa svojim kućnim internetom. Ili odjednom pada brzina, ili se potpuno isključuje ili oboje. Odgovor na pitanje koji je točno uzrok padu kvalitete usluge je dosta kompliciran - možda je razlog pokvareni router, možda je pružatelj usluga loš, a možda imate problema sa strujnom mrežom. Pronalaženje odgovora je, na sreću, postupan i vrlo učinkovit proces kroz koji ćemo proći u tri koraka.

Za početak, zaklopite laptop i uzmite smartfon

Zašto? Zato jer je možda problem u uređaju a ne u mreži. Ako na smartfonu bez problema možete učitati web stranicu, a laptop ne pokazuje znakove života, problem je u laptopu. Ako svi vaši bežični uređaji imaju internet, a vaše stolno računalo povezano kabelom ne može učitati ni Google, problem je ili u njemu, routeru ili u žici koja ga povezuje sa routerom (kontaktu između računala i žice ili routera i žice).

U svakom slučaju, za početak osigurajte da vam je Wi-Fi uključen. Ako se vaša mreža ne pojavljuje na listi dostupnih, nešto nije u redu. Dvaput provjerite jeste li spojeni na mrežu - možda ste predaleko od routera. Ako imate smetnju u signalu, vidjet ćete manje crtica u simbolu bežične mreže. U slučaju da se ispostavi da je signal preslab, predlažemo da kupite pojačivač signala ili dodatne hubove te ih rasporedite po kući.

Ako šetnja po stanu ne polučuje rezultate, pokušajte ponovno pokrenuti računalo ili smartfon. Za kraj, vodite računa da problem ponekad nije samo na vašoj strani, već da je možda došlo do poteškoća na samoj web stranici. Pokušajte učitati nekoliko sajtova i vidjeti kako se oni učitavaju. Konačno, otiđite do DownDetector.com i tamo upišite stranicu na koju se ne možete spojiti.

Provjerite što se događa s routerom

Svaki router ima simbole i svjetla koja pokazuju što trenutno radi. Provjerite u uputstvima što koja od njih znači te bacitre pogled na onu koja predstavlja internetski protok. Ako je lampica isključena, našli ste uzročnika problema. Ako želite ponovno pokrenuti router, prvo ga ugasite. Ako u sebi ima sigurnosne baterije za daljnji rad, izvadite ih. Nakon toga čekajte 30 sekundi. Uključite modem i, ako treba, ubacite opet baterije. Pričekajte oko pet minuta i nakon toga, ako i dalje nemate internet, prijeđite na treći korak.

Kontaktirajte pružatelja usluge

Ako router i modem pokazuju da ste spojeni na internet, a ne možete surfati niti na jednom od vaših uređaja ili ste pokušali ponovno pokrenuti uređaj i ne pali se lampica za internet, vrijeme je za poziv upućen tehničkoj podršci.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!