skupljaju podatke

NASA pomno promatra asteroid koji bi mogao, ali najvjerojatnije neće, pogoditi Zemlju 2046.

14.03.2023 u 14:46

Komet koji će 2046. možda pogoditi Zemlju ima šansu udara jedan u odnosu na šesto, što potencijalni udar čini 'jako malo vjerojatnim'

Nedavno otkriven asteroid mogao bi se sudariti sa Zemljom za oko 23 godine i to na ni više ni manje nego za Valentinovo. NASA je informaciju o asteroidu 2023 DW prvi put objavila putem Twittera, a prema njihovom Uredu za planetarnu obranu i koordinaciju, šansa udara je 1 u 600.

Asteroid koji 'prijeti' Zemlji otprilike ima promjer jednak duljini olimpijskog bazena (50 metara). Unatoč činjenici da spada među objekte većeg rizika, NASA za 2023 DW tvrdi da ima malu šansu da udari Zemlju'. Agencija, nadalje, također navodi da će joj trebati više vremena da smanji nesigurnost oko prognoze te adekvatno predvidi orbite novog objekta poput 2023 DW.

Tim rečeno, čak i da udari Zemlju, ovaj objekt bi bio kataklizmičan. NASA asteroid stavlja na skalu 1 od 10 na Torino ljestvici (koja mjeri rizik udara svemirskih objekata u Zemlju). Prema NASA-inom JPL-u, ocjena od 1 znači da je sudar sa Zemljom jako malo vjerojatan te nije razlog za zabrinutost'.

'Ovaj objekt nije pretjerano zabrinjavajući' rekao je istražitelj JPL-a Davide Farnocchia u razgovoru za CNN.

Uspredbe radi, asteroid koji je prije 66 milijuna godina završio eru Dinosaura imao je promjer 12 kilometara, no udar 2023 DW u blizini naseljenog područja također bi mogao stvoriti probleme. Podsjetimo, slična stijena se zabila u Čeljabinsk u Rusiji te stvorila udarni val koji je oštetio tisuće zgrada i ozlijedio otprilike 1.500 ljudi.

ČUDA SVEMIRA

[FOTO] Zvijezda zbog koje smo tu: Jeste li znali za ove zanimljivosti o Suncu?

Ako ste i dalje zabrinuti, uspjeh NASA-ine misije DART trebalo bi vas utješiti. Misija je, podsjetimo, prošlog listopada uspješno promijenila putanju malenog asteroida zabijanjem letjelice u njegovu površinu, što znači da je u budućnosti slična misija moguća i za veće i potencijalno opasnije objekte, piše Mashable.

'Analiza orbite nastavit će nadgledati asteroid 2023 DW i ažurirati predviđanja sukladno dolasku dodatnih informacija', pišu iz NASA-e.