SLAVNI MIŠ U SVEMIRU

• Zadnja izmjena 19.06.2012 11:18
  • Objavljeno 19.06.2012 u 09:53
Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Osamdeset i dvije godine nakon Plutona u Sunčevom je sustavu otkriven još jedan Disneyev lik – Mickey Mouse

Naime, NASA-ina letjelica Messenger, koja kruži oko Merkura, snimila je početkom lipnja na površini planeta goleme kratere koji neodoljivo podsjećaju na slavnog animiranog miša.

'Sjene kratera stvorenih u dugoj geološkoj povijesti Merkura jako podsjećaju na Mickeyja Mousea', objavili su znanstvenici misije Messenger.

Poznati lik iz crtića na južnoj polutki prvog planeta do Sunca nastao je u udarima triju tijela koja su stvorila tri kratera – jedan veći i dva manja. Najveći od njih ima promjer oko 100 kilometara. Mickey Mouse se tako pridružio popisu ranije otkrivenih neobičnih svemirskih likova kao što su 'Slon', 'Lice', 'Monolit' i 'Smiley' na Marsu.

Merkur je osmi po veličini planet u Sunčevu sustavu. Od Sunca je udaljen 57 milijuna kilometara. Oko njega obiđe za 88 naših dana, putuje brzinom od 47,87 km u sekundi, a oko svoje osi okrene se za 55,7 dana. Temperature na površini kreću se od +430°C po danu do -170°C noću.

MErcury Surface, Space ENvironment, GEochemistry and Ranging (Messenger) je NASA-ina robotska letjelica lansirana 2004. i prva je sonda koja se trajno kreće u orbiti oko Merkura. Misija istražuje kemijski sastav, geologiju i magnetska polja malenog planeta.

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi