Nakon što su u Austinu u američkoj saveznoj državi Teksas u nedjelju ujutro zamijećeni Teslini automobili Model Y bez vozača, direktor Elon Musk objavio je na svojoj mreži X da će robotaksi započeti s vožnjama ovo poslijepodne po cijeni od 4.20 dolara
Tesla planira da suvozači na prednjem sjedištu budu 'nadzornici za sigurnost', iako još uvijek nije jasno kakvu bi kontrolu imali nad vozilom. Video snimke automobila Tesla bez vozača objavljeni su na društvenim mrežama, no nije se moglo vidjeti jesu li u njima putnici.
Guverner Teksasa Greg Abbott, republikanac, u petak je potpisao zakon koji zahtijeva da vozila bez vozača dobiju državnu dozvolu za vožnju. Zakon ne stupa na snagu sve do 1. rujna, no guvernerovo odobrenje u petak signalizira da dužnosnici iz obje stranke žele da industrija vozila bez vozača postupa s oprezom.
Zakon smekšava prethodni stav savezne države protiv regulacije autonomnih vozila. 2017. godine zakon u Teksasu posebno je zabranio gradovima da reguliraju samovozeće automobile. Proteklih dana Tesla je poslala pozivnice odabranoj grupi influencera za pomno nadziranu probu u robotaksiju, a 10 do 20 vozila Modela Y sudjelovalo bi u ograničenoj zoni Austina.
Zakon zahtijeva da operateri autonomnih vozila dobiju odobrenje Odjela za motorna vozila u Teksasu prije nego što s vozilima bez vozača iziđu na javne ceste. No savezne države također imaju ovlast povući dozvole ako prosude da samovozeći automobili 'ugrožavaju javnost' te od tvrtki tražiti informacije kako će se policija i hitne službe nositi sa samovozećim automobilima u slučaju hitnih situacija.
Pokretanje Tesla robotaksija, za koje je tvrtka upozoravala da će kasniti, dolazi nakon više od desetljeća Muskovih neispunjenih obećanja da će predstaviti samovozeće Tesle. Veći dio visoke tržišne vrijednosti Tesle počiva na sposobnosti kompanije da razvije robotaksije i humanoidne robote, prema analitičarima industrije. Tesla je daleko najvrjedniji proizvođač automobila na svijetu.
Musk je rekao da će Tesla biti 'super paranoična' glede sigurnosti kad robotaksi iziđe na cestu. Kompanija stoga planira djelovati samo u područjima koje smatra najsigurnijim. Bit će i drugih restrikcija. Tesle planiraju izbjegavati loše vrijeme, teška križanja i neće voziti nikoga ispod 18 godina starosti. Musk je rekao da je spreman odgoditi početak probnih vožnji iz sigurnosnih razloga, ako to bude potrebno.
Komercijalna autonomna vozila riskantna su i skupa. GM-ov Cruise ugašen je nakon fatalne nesreće, a regulatori pomno prate Teslu i njegove rivale, Alphabetov Waymo, koji ima svoj robotaksi u nekoliko američkih gradova i Amazonov Zoox.