kada igra postane sport

Mladi Hrvati u Berlinu: Bit ćemo tvornica esports talenata

29.10.2017 u 11:23

Bionic
Reading

Antonio Meić i Dragana Gučanin najavili su pohod na modernu esports industriju investicijom od 250.000 eura, koliko su uložili u najjači regionalni tim. Što u budućnosti nosi ovaj sve popularniji i sve unosniji biznis, za tportal otkriva Antonio Meić

Esports trenutno predstavlja jedno od najbrže rastućih tržišta, a prepoznali su ga najpoznatiji svjetski brendovi i kompanije ulažući stotine milijuna dolara u njegov razvoj.

Procjenjuje se da se u esports industriji prošle godine zavrtjelo između 500 i 750 milijuna dolara, a ta će brojka do 2018. godine porasti na nevjerojatnih 1,8 milijardi dolara.

Ovo znaju i mladi hrvatski poduzetnici Dragana Gučanin i Antonio Meić te su u Berlinu osnovali tvrtku Valiance UG. Tako s finskim investitorima planiraju ući na velika vrata moderne esports industrije investicijom od 250 tisuća eura, koliko su uložili u najjači CS:GO regionalni tim. Detalje nam otkriva Antonio Meić.

Kako ste ušli u priču s esportovima?

Prva ideja o izgradnji online sustava za investiranje u esports timove javila se u travnju 2016. godine. Ideja se vrtjela oko načina na koji da im omogućimo da dođu do novca jer im standardni financijski instrumenti nisu dostupni. Ideja je prezentirana vrlo utjecajnom esports investitoru iz Berlina koji nas je na kraju odbio, ali nedugo nakon toga, na esports konferenciji u Berlinu, saznao sam da je preuzeo i neznatno izmijenio naš koncept. U tom trenutku sam poželio odustati od svega. Kako sam oduvijek bio okružen ljudima koji su mi pružali podršku kad mi je najviše trebala, krenuo sam ispočetka i u samo tjedan dana napravili smo potpuno novi poslovni plan i izmijenjen koncept koji je otvorio još veće mogućnosti. Otputovali smo u Amsterdam i za samo šest sati dogovorili podršku investitora te smo započeli s radom. Prvo računalo kupio mi je tata u Trstu, gejmer sam čitav život, a bio sam suvoditelj prvog hrvatskog battlefiled klana IDLE. No kad je igra postala sport, od svega sam odustao i fokusirao se na poslovnu karijeru. I recimo da sam napravio pun krug i vratio se na početak, tamo gdje sam valjda oduvijek trebao biti. Dragana Gučanin i ja smo krenuli u ovu uzbudljivu poslovnu pustolovinu.

Čime se bavi vaša tvrtka u Berlinu?

Tvrtka se kao mobile i esports startup i multiplatforma prvenstveno bavi osmišljavanjem, pripremom i provedbom profesionalnih natjecanja za tvrtke koje razvijaju igre poput Critical Force te natjecanja i turnire za amatere i fanove. Također se bavi proizvodnjom videosadržaja i njegovom distribucijom putem drugih medija. Osim toga, osnovan je najnoviji brend Valiance & Co, koji se bavi organiziranjem i vođenjem esports timova i igrača koji profesionalno igraju za neke od najpopularnijih svjetskih naslova, a čime se Valiance UG promovira kao regionalni lider u esports industriji s misijom da preuzme brigu o talentiranim igračima i timovima kako bi ostvarili svoj pun potencijal.

Kako ste došli do investitora iz Finske?

Kroz rad s utjecajnim ljudima polako gradite svoj kredibilitet. Ništa ne dolazi preko noći, pa tako ni investicije o kojima danas govorimo. Godine rada stoje iza svega. U Berlinu sam se dosta kretao u tech krugovima koji su okruženi investitorima. Prijatelj me upoznao s osobom koja je došla iz Finske i kojoj je hitno trebala usluga. Naime trebalo je riješiti neki programski problem na kompleksnoj platformi. Tako smo se upoznali, a on u to vrijeme nije bio investitor. Nakon što je propala naša prva ideja motivirao me da pokušam još jednom i da razmislim o mobile esportsu jer to nitko nije radio na taj način. Našli smo se nakon što smo imali novi poslovni plan i odlučili raditi zajedno.

Što planirate postići investicijom?

Planiramo demistificirati esports i napraviti prvu transparentnu organizaciju na svijetu za njih. U ovom sportu organizacije još uvijek ne objavljuju svoje rezultate, podatke o ugovorima, plaćama igrača, cijenama transfera i naš je cilj promijeniti to. Želja nam je da budemo tvornica talenta, a za to je potrebno izgraditi infrastrukturu koju velike organizacije rade godinama. Naš plan je to napraviti unutar 24 mjeseca. Imamo know-how, tim i podršku.

esports Izvor: Promo fotografije / Autor: Valiance UG

Jesu li Hrvati zainteresirani za esports?

Gejming nadilazi granice i države te govorimo o potpuno novom jeziku koji razumije više od 23 milijuna ljudi. Ako ste rođeni poslije 1998., 2000. godine, ni za što drugo ni ne znate osim za esport. Za Y - Z generaciju esport je jedini poznati sport. Za usporedbu, na našim natjecanjima za Clash Royal skupi se po 1000 igrača u nekoliko minuta, klinci od deset pa naviše godina. Naš sadržaj pregleda preko 50.000 ljudi samo za jedno natjecanje, a organiziramo ih dvaput mjesečno. Upitajte se kad je posljednji put bilo koji nogometni klub doveo toliko ljudi na stadion. Je li to stadion ili online arena, nebitno je. Svi ti ljudi su tu radi natjecanja i radi zabave koju ona pružaju. Ako netko odluči odvojiti sat svog vremena za gledanje esports natjecanja, to radi zato što je to zabavno i jer ga ispunjava. Mislim da to ilustrativno dovoljno govori o interesu u našoj regiji.