MOBILNO E-OGLAŠAVANJE

Kupujete li dovoljno, Google će vam osigurati besplatnu vožnju taksijem

24.01.2014 u 21:25

Bionic
Reading

Ako ste mislili kako samovozeći automobili nemaju nikakve veze s osnovnim Googleovim poslovanjem, u krivu ste. Evo i zašto

Google je, naime, upravo ishodio patent za taksi službu pogonjenu - oglasima.

Patent je prvi uočio TechCrunch. Djelo je odjela koji se bavi automobilima bez vozača. Omogućuje oglašivačima ponudu besplatne vožnje do trgovine, šoping centra, ureda ili drugog mjesta na kojem obavljaju posao. To bi moglo riješiti jedan od najvećih problema klasičnih trgovaca: kako dovesti kupce do prodajnog mjesta.


Prijevoz bi bio besplatan ili s popustom, što bi procjenjivao proces odlučivanja pogonjen algoritmom temeljenim na čimbenicima kao što su lokacija osobe koju treba prevesti, cijene prijevoza i moguće zarade od prodaje.

Koncept počiva na modelu kupona za besplatnu vožnju. Osim taksija, predviđa i vožnju vlakom, autobusom, pa čak i samohodnim vozilima.


Oglasi bi bili prikazivani ili putem mobitela (koji bi otkrivao trenutnu lokacijiu korisnika) ili kioska. Bili bi, naravno, precizno ciljani.

U primjeru koji uključuje korištenje pametnih telefona Google bi ih upotrijebio za identifikaciju korisnika, a u slučaju kioska korisnici bi se predstavili sami (tako što bi se ulogirali u korisnički račun za Google+, recimo).

Sustav bi pratio koliko često koristite prijevoz s popustom kako biste obavili kupovinu. Ako biste se prečesto vozili bez kupovine, moglo bi vam se dogoditi da idući put ne dobijete oglas s ponudom.

Patent predviđa i mogućnost da korisnici sami ponude informacije o sebi (primjerice, tko putuje s njima), kako bi dobivali preporuke od oglašivača i mogli prelistavati katalog prijevoza s popustom. Tako bi, na primjer, dvije osobe mogle poželjeti izaći na večeru, dok bi odrasla osoba s djetetom mogla poći do igraonice.

Oglašivači bi se nadmetali za bolju poziciju, baš kao što to sada rade s Googleovim oglasima, temeljem povijesti kupovine i drugih faktora u vašem profilu.

Ne zna se još hoće li Google implementirati ovu ideju uskoro ili je dio vizije u kojoj je većina automobila bez vozača.