TKO PJEVA, ZLO NE MISLI

Imate li sluha? Otkrijte uz ove kvizove s Harvarda

  • Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 28.01.2019 12:32
  • Objavljeno 28.01.2019 u 12:25
tportal

Izvor: Wikimedia Commons / Autor: NN

Sve ovo radit ćete, naravno, u ime znanosti. Riječ je o nizu kvizova koje su razvili članovi laboratorija za znanost glazbe na sveučilištu Harvard

Znanstvenici s Harvarda stvorili su niz računalnih testova pomoću kojih korisnici mogu otkriti koliko zapravo loše zvuče kad zapjevaju. Razlog nastanka ovih testova seže malo dalje od suzbijanja sramoćenja na svadbama: oni su dio globalnog testiranja koje vrši novootvoreni laboratorij za znanost glazbe.

Tamošnji znanstveni tim pokrenuo je i javni portal u sklopu kojeg zainteresirani mogu pomoći pri konkretnom znanstvenom istraživanju.

Stranica u ovom trenu ima četiri kviza u kojima možete otkriti koliko zapravo razumijete glazbu. Naglašavamo da niti jedan od testova u trenutku pisanja članka nije radio na mobilnim uređajima.

Testovi

Imate li sluha? U ovom ćete kvizu čuti niz zvukova i nakon toga u minimalnom roku morati odgovoriti je li zvuk viši ili niži od neutralnog. Većinu zvukova relativno je lako prepoznati, no neki su prilično teški.

Možete li razaznati o kojoj se pjesmi radi čak i kada ne znate iz koje kulture potječe? U ovom kvizu ćete slušati snimku nepoznate pjesme i morat ćete prepoznati koristi li se za pjevanje, ples, iscjeljivanje, uspavanke ili izražavanje ljubavi. Isječci koriste dijelove uspavanki iz Indije, ljubavnih pjesama iz Polinezije i iscjeliteljskih pjesama plemena Pawnee iz Oklahome.

Tko sluša pjesmu? U ovom testu morat ćete odrediti tko sluša skladbu: dijete ili odrasla osoba.

Igra sa sintisajzerom. Ovo je donekle složeniji test u kojem prvo čujete sintetiziranu verziju pjesme i onda pokušavate otkriti njezinu namjenu i usporediti je s originalom. Nakon svega navedenog odlučit ćete koliko su pjesme slične.

INTERNET ZA POČETNIKE

Pet trikova koji će vam olakšati život na internetu

Pogledaj galeriju
5

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!