MOBILNI TRENDOVI

Analiza: Pogledajte kako stoje kineski smartfoni u Europi

17.02.2019 u 19:05

Bionic
Reading

Povećani uspjeh kineskih brendova dijelom je uzrokovan američkom blokadom koja je potaknula proizvođače da povećaju interes na ovoj strani Atlanskog oceana

Tržišni analitičari iz Canalysa nedavno su prepoznali novi trend - kineski telefoni su postali velika stvar u Europi. Podsjetimo, dva proizvođača koji su u Parizu, predstavili svoje najnovije i najmoćnije uređaje su Huawei i Oppo, a pridružio im se i Xiaomi koji pored OnePlusa sve više zalazi u ovdašnje tržište, prenosi The Verge.

Što se konkretnih brojki tiče, analiza tvrdi da je oko 32 posto, odnosno skoro jedna trećina isporučenih smartfona u Europi tijekom 2018. stigla od kineskih proizvođača na čelu s Huaweijem koji drži lavovskih 23 posto sveukupnog tržišta pametnih telefona u zadnjem kvartalu.

Huawei je, podsjetimo, već dulje vrijeme na meti američkih obavještajnih službi koje ga optužuju za špijunažu, što je uspješno zaustavilo kompanijin proboj na američko tržište. No kao što poslovica kaže 'jedna se vrata zatvaraju, dok se druga otvaraju'.

  • +10
Honor View20 Izvor: tportal.hr / Autor: Miroslav Wranka

Huawei i drugi kineski proizvođači trenutno su u ofenzivi na europsko tržište, piše Canalysov analitičar Ben Stanton:

'Politička situacija među kineskim firmama i američkom vladom donosi korist europskim potrošačima. Američka administracija je potakla kineske kompanije da investiraju u europsko tržište koje ih je više nego spremno prihvatiti. Kineski brendovi, tim rečeno, uvode vrlo ozbiljnu konkurenciju već prisutnim brendovima kojima konkuriraju nižim cijenama i rasponom ponude.'

Globalno tržište smartfona već neko vrijeme bilježi pad. Samsung je u EU isporučio deset posto manje telefona, dok je Appleova isporuka pala 6 posto.

Huawei Izvor: Screenshot / Autor: Huawei

Kalifornijski proizvođač smartfona tako je 2018. završio sa 42.8 milijuna isporučenih uređaja u Europu, dok je Huawei konkuriurao sa 42.5, što znači da bi početkom ove godine kineska kompanija mogla preteći amerikance sve do rujna kada će na tržište doći novi premijski uređaji iz Applea.