SKYNET?

Američka vojska zbog dronova treba pomoć vojske gejmera

19.12.2016 u 11:06

Bionic
Reading

Najveći problem kod nadgledanja urbanih područja uzrokuju zgrade i ruševine koje američkim vojnicima smanjuju mogućnost nadgledanja bojnog polja. DARPA ima plan kako i toj nedaći stati na kraj - zahvaljujući gejmerima

Dosadašnja metoda otkrivanja neprijateljskih položaja uključivala je ručno kontrolirane dronove koje koriste pojedini vojnici. Nova taktika uključivala bi čitavu gomilu bespilotnih letjelica koje bi, pored nadgledanja bojišta, vojnicima dale i dodatnu vatrenu moć.

S obzirom na to da američka vojska trenutno ne zna kako kontrolirati rojeve dronova, DARPA pokreće novi program koji bi razvio kvalitetniju kontrolu nad bespilotnim letjelicama. Za njihovo testiranje, naime, trebaju gejmere koji će isprobati najučinkovitije strategije.

Program se zove OFFensive Swarm-Enabled Tactics iliti OFFSET te planira razviti preko stotinu različitih taktika koje će koristiti sustavi s preko sto bespilotnih zračnih ili zemljanih dronova. Razvoj iskoristivog sučelja bit će ključ, a razvojni tim razmišlja o korištenju virtualne i proširene stvarnosti kombinirane s gestama i glasovnim naredbama.

Za razvoj ovog programa, kao i pripadajućih mu taktika i manevara, OFFSET također planira napraviti taktičku videoigru, piše u službenoj izjavi za medije. Umrežena igra izgleda kao kooperativno igralište koje korisnicima omogućuje istraživanje različitih metoda koje kasnije mogu proslijediti kako bi se mogli pohvaliti najboljim rezultatima.

Čak planiraju potaknuti gejmere da razmjenjuju taktike i stvaraju zajednicu testera koji bi miješali kolektivna ponašanja i algoritme kako bi na najbolji mogući način kontrolirali rojeve dronova.

Menadžer programa DARPE Timothy Chung tvrdi kako 'uz tehnologije i taktike koje razvijamo pod OFFSET-om očekujemo dublje razumijevanje načina na koji veliki brojevi sve autonomnijih robota na tlu i u zraku mogu pomoći pri urbanom ratovanju'. 'Ako uspijemo, ovaj pothvat mogao bi uvesti sasvim novu vrstu podesive dinamike na bojno polje - stvari poput podijeljene percepcije, robusne komunikacije, razvrstanog računanja i analize, kao i adaptivnih kolektivnih ponašanja'.