E-TRGOVINA

Amazon ima novi recept: Što dulje gledate oglase - cijene više padaju

05.12.2017 u 11:03

Bionic
Reading

Amazonu je odobren patent koji bi mogao radikalno promijeniti način na koji kupujemo online tako što bi omogućiti dinamično stvaranje popusta

Korisničke recenzije na Amazonu jedan su od najvažnijih alata pri pronalasku i odluci o kupnji na toj internetskoj trgovini, u tolikoj mjeri da se tvrtka Jeffa Bezosa može nadmetati s Googleom kad je pretraživanje vezano uz e-trgovinu u pitanju.

Gotovo sve te recenzije su u pisanom obliku. No, čini se, neće još dugo biti tako. 

Iz Amazona su na adrese dva milijuna njihovih trgovačkih partnera odaslali pozive da im se pridruže u programu kojim sredinom prosinca žele testirati video recenzije. 

Cilj uvođenja video recenzija je, razumljivo, zadržavanje kupaca na Amazonovim stranicama, umjesto prijelaza na YouTube ili društvene mreže poput Facebooka. Ali, to nije sve.

Oružje protiv Googlea, Facebooka...

Amazonu je, naime, tijekom listopada odobren patent za način smanjivanja cijene i poticanje na kupnju temeljem sadržaja.

U opisu patenta stoji kako potrošačima u elektroničkom okruženju može biti ponuđena mogućnost primanja oglasa u audio ili video izdanju, odnosno kao interaktivnog sadržaja. Zauzvrat bi dobili proizvode i usluge po sniženoj cijeni ili slične pogodnosti.

Kako bi to trebalo funkcionirati? Recimo, Amazon bi vam ponudio video oglas na stranici s opisom proizvoda, poput recenzije proizvoda. Što dulje gledate oglas, to cijena više pada.

Ovisno o tome koliko je odobrena patentna zaštita jaka, moglo bi se dogoditi da nitko osim Amazonovih partnera neće moći nuditi ništa slično. Ideja je ponuditi mogućnost popusta kupcima online temeljem njihovog uloženog vremena, što bi smanjilo razliku između trgovine online i klasične trgovine.

S tim bi se patentom Amazon mogao upustiti u borbu za gledatelje ne samo s YouTubeom i Facebookom, već i Instagramom, Snapchatom i sličnim platformama na kojima digitalni oglašivači troše svoje budžete. 

No, također bi mogao prilagođavati oglase kupovnoj moći potrošača, njegovim ili njezinim navikama i prethodno obavljenim kupovinama, piše Quartz.

  • +3
Jeff Bezos, glavni čovjek Amazona Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia