KAO IGRAČ NIJE POMOĆ

Dolazak Beckhama u Pariz čisti je marketing!

04.02.2013 u 16:37

Bionic
Reading

Dovođenje Beckhama u svoje redove igrački teško da se može opravdati, ali financijski je to sasvim druga i logična priča. Beckham je u prvom redu brand i reklama, pa tek onda nogometaš

Kada smo na portalu Tribina.hr pitali koliko je smislen transfer Davida Beckhama u PSG, njegovu je igračku i marketinšku logiku objasnio korisnik Aksma.

Uklapa li se Beckham igrački u PSG?

Ukoliko se Ancelotti odluči za 4-3-3 formaciju, linije momčadi djeluju jako nepovezano i stječe se dojam da ne mogu slomiti protivnika ukoliko im se sam ne ponudi na pladnju nekom kobnom pogreškom. Ako se pak Ancelotti odluči za romb sustav, onda im igra djeluje jako sporo, protok lopte jednostavno nije dovoljno tečan i gužva od četvorice veznih plus Menez, koji igra neku vrstu polušpice, jednostavno rade veću pomutnju, nego što ostvaruju kompaktnost linija.

Kako bi Beckham mogao pomoći u rješavanju tih problema PSG-a? Iskreno - apsolutno nikako. Bez obzira na dojam, PSG teži jednom modernom nogometu s istim takvim igračima. Nene, Menez, Lavezzi, Pastore sve od reda polivalentni igrači, koji bez obzira što mislili o njihovoj kvaliteti, bolje odgovaraju zahtjevima modernog nogometa nego što to čini David Beckham. Becks jednostavno nema dovoljnu brzinu da bi mogao biti konkurentan u formaciji 4-3-3, a za igranje u rombu mu fali tehnička profinjenost i igra lijevom nogom. Beckham je svoje najbolje partije pružao u formaciji 4-4-2, na desnom krilu, a nije realno očekivati da će trener mijenjati sustav igre samo radi njega. U slučaju da to i učini, Becks bi ponovo imao velikih problema u pronalaženju mjesta u udarnoj postavi.

Jednostavno, nogomet kakav danas zahtjeva Liga prvaka, pa i francusko prvenstvo otišao je puno naprijed i spora krila, kojima je centaršut praktički jedino oružje u njemu više nemaju mjesta. Ubaciti loptu zna i npr. Menez, doduše ne toliko precizno kao Beckham, ali on će i probiti stranu, stvoriti višak, a na kraju krajeva i prijetiti po golu iz kosa nakon prodora, što Beckham ponovo nije u stanju radi slabe lijeve noge i isključivosti igranja desno. Nijedna momčad koja teži modernom nogometu ne bi dovela Beckhama u svoje redove da nema drugog dijela ove priče.

Što donosi Beckham iliti financijski dio

Svojevremeno, ugovor Davida Beckhama u Galaxyju iznosio je otprilike 32 milijuna dolara na pet godina, što bi značilo nešto preko šest milijuna po sezoni. Cifra od 250 milijuna, kojom su baratali mediji, bila je samo dobro osmišljen marketinški trik u svrhu skretanja pozornosti. Pojedini analitičari su izračunali da je to cifra koju bi Beckham mogao zaraditi za vrijeme boravka u Americi, a obuhvaćala je i novac od sponzora, reklama itd.


Američka propagandna mašinerija tu se nije zaustavila. Debi Beckhama za novi klub došlo je pogledati preko 38 000 ljudi, ESPN je pratio događaj sa čak 19 kamera, od kojih je jedna bila fokusirana samo na Beckhama iako je ušao u igru tek u 76. minuti. Vjerovali ili ne, neprekidno su ga snimali čak i na klupi. Trik je u potpunosti uspio i već pri samom dolasku Beckham je omogućio momčadi da nađe generalnog sponzora, a Herbalife je potpisao ugovor s Galaxyjem na četiri godine, težak 20 milijuna dolara.

Top analiza

Uključite se i vi u raspravu – registrirajte se na Tribina.hr, informirajte se o vlastitoj reputaciji i sudjelujte u stvaranju sadržaja novog domaćeg nogometnog communityja! Ovoga smo puta uzeli analizu korisnika Aksma.

Američka propaganda se orijentirala i na kinesko tržište, koje je oduvijek bilo posebno zaluđeno Beckhamom, a vjerojatno i dan danas prodaju više njegovih dresova nego od bilo kojeg drugog igrača. Za vrijeme turneje po Australiji, na prijateljskoj utakmici između L.A.G. i F.C. Sydneya, na stadionu se skupilo, za taj kontinent rekordnih, 89 000 ljudi, a slična stvar se dogodila i na Novom Zelandu, gdje su također u jednoj prijateljskoj utakmici srušili rekord gledanosti u toj državi. Osim bogatog sponzorskog ugovora, velikog uspjeha turneje po Australiji i Kini, Beckham je L.A.G.-u omogućio i znatni porast zarade od prodaje ulaznica i TV prava.

Fascinantno je koliko Beckham medijske pompe nosi samom svojom pojavom, a još fascinantnije kako tu medijsku pompu menadžeri i marketinški stručnjaci znaju naplatiti i pretvoriti u čisti profit. S obzirom na to da je PSG zadnjih godina učinio nevjerojatan rast ambicija i samim time trošenja novca, nastao je problem što taj rast nije pratila i zarada, odnosno prihodi kluba. Veliki jaz nastao između potrošenog i uloženog kojeg su dosada bez problema namirivali arapski milijuni, no očito da su i oni shvatili kako neke osnove ekonomije važe za sve, bez obzira na debljinu računa, a i UEFA prijeti uvođenjem financijskog fair-playa .

Dovođenje Beckhama u svoje redove, igrački teško da se može opravdati, ali financijski je to sasvim druga i logična priča. Nesumnjivo da će samo jednim pojavljivanjem Beckhama u dresu PSG-a donijeti rast u prihodima, moguće podebljavanje ugovora o TV pravima, veću gledanost, a ni pronalaženje novog većeg sponzora ne treba isključiti. Pa tko ne bi htio da mu Beckham reklamira firmu!? Beckham je u prvom redu brand i reklama pa tek onda nogometaš i ako se iz te perspektive gleda, onda je upravo on i najbolja moguća reklama koju si jedan nogometni klub može osigurati. Ako još znamo da je u PSG stigao kao slobodan igrač bez odštete, jasno je da su šeici napravili jako dobar posao.