'prstenovi moći'

Stižu prve kritike najskuplje serije u povijesti, evo što kažu o novoj seriji o 'Gospodaru prstenova'

02.09.2022 u 17:01

Prva sezona ekranizacije Tolkienovog fantasy romana koštala je vrtoglavih 715 milijuna dolara, što je čini najskupljom serijom u povijesti. Nakon što je fantastična saga konačno debitirala u četvrtak navečer Primeu Videu, stižu i prve kritike

Praktički otkako je najavljena prije nekoliko godina, Amazonovoj skupoj seriji 'Gospodara prstenova: Prstenovi moći', mnogi su predviđali propast. Prema svemu sudeći 'prequel' slavne trilogije vrvi opasnostima: mora pridobiti širu publiku i biti u skladu omiljene filmske trilogije Petera Jacksona s početka 2000-ih. Ali i zadovoljiti mrzovoljne Tolkienove čitatelje koji su o ovom materijalu raspravljali desetljećima. Ne baš lak zadatak, složit će se mnogi.

Je li ova najnovija TV mega-franšiza katastrofalna ili trijumfalna? Briljantna ili dosadna? Neuspjeh koji su mnogi predviđali ili jedna emisija koja će nadjačati sve do sada viđeno? S prve dvije epizode koje su prikazane u četvrtak navečer (s novim epizodama koje se emitiraju svakog petka, počevši od sljedećeg tjedna), recenzije doslovce pljušte, a gledatelji, zasada, ovo zamjeraju.

The Lord of the Rings: The Rings of Power Izvor: Društvene mreže / Autor: Prime Video

'Amazonov prequel je svojevrsna katastrofa' (Entertainment Weekly)

Je li loš znak to što kritičar Darren Franich navija za orke? Veći dio serije karakterizira kao 'dosadan', 'bljutav' i 'dosadan', ali se nada da će buduće epizode manje izgledati kao 'karaoke 'To je ono što ja zovem Međuzemlje! Zasada ga brine što su ga nasmijavale stvari koje ne bi trebale – mape ('više smiješno nego informativno'), specijalni efekti (skoro 'Monty Python') i zaplet.

'Gospodara prstenova' maksimalno iskorištava svoje bogato znanje (i Amazonov proračun' (Variety)

Glavna TV kritičarka Varietyja, Caroline Framke, vidi ljepotu u tome kako serija balansira s toliko različitih likova i linija priče, poput ploča koje se vrte. Kad jedna prijeti da će se srušiti, serija može jednostavno prijeći na sljedeću dok ne bude spremna za nastaviti tamo gdje je stala. 'Ipak, najstabilnija od tih ploča ostaje Galadriel. Također, za one koji se pitaju je li serija sigurna da je gledaju djeca, ona odlučuje: 'Da, sve dok mogu podnijeti rat i/ili povremeni strah od orkovog skoka.'

'Sjajno, a ne još dragocjeno' (The New York Times)

James Poniewozik, glavni televizijski kritičar The New York Timesa, piše da u početku serija 'ne izmišlja prsten nanovo'. Međutim, 'dodaje nekoliko novih filigrana', dodaje. “Odmah dočarava vizualnu čaroliju filmova. Što je još važnije, uspijeva, na kraju i povremeno, stvoriti vlastitu nevjerojatnu magiju pripovijedanja.' Neke od tih čarobnih iskri dolaze u obliku nijansiranog portreta Galadriel: 'Problematična, opsjednuta Galadriel poput Carrie Mathison možda nije čisti Tolkien, ali je zanimljiva,' piše Poniewozik.

Sa 'Zmajevom kućom' 'Prstenovom moći' ušli smo u doba blockbuster TV-a' (The New York Times)

Postoje nevjerojatno visoka očekivanja od visokobudžetnih fantastičnih serija ne samo da će uspjeti, piše Ross Douthat, kolumnist Timesa, već i da će odrediti smjer za novo doba televizije: doba blockbuster TV-a. . Izazov za 'Prstenove moći' bit će humanizirati njegove epske brige i u središte pažnje dovesti likove s kojima se publika može poistovjetiti. Serija 'treba više politike i osobnosti i nemagijskog sukoba', piše Douthat. 'Toliko toga možete učiniti zvučnim vilenjačkim govorom.'