SLAVNI PROTIV ZUCKERBERGA

Selena Gomez i Jennifer Aniston oplele po Facebooku i Instagramu zbog širenja dezinformacija i govora mržnje: 'Imamo ozbiljan problem'

19.09.2020 u 22:42

Bionic
Reading

Selena Gomez i Jennifer Aniston traže od Facebooka i Instagrama da prestanu dopuštati dijeljenje dezinformacija i govora mržnje na svojim platformama

Selena Gomez podijelila je snimku zaslona na kojoj se vidi privatna poruka koju je poslala suosnivaču i izvršnom direktoru Facebooka Marku Zuckerbergu, kao i direktorici tvrtke Sheryl Sandberg. Pjevačica i glumica mišljenja je da se te društvene mreže koriste za širenje mržnje, dezinformacija, rasizma i fanatizma, a da vlasnici čine malo i nimalo da se to zaustavi.

'Prošlo je neko vrijeme otkako smo sjeli. Imamo ozbiljan problem', napisala je pjevačica u poruci podijeljenoj na Instagramu koji je u vlasništvu Facebooka.

'Pozivam vas oboje da to pomognete zaustaviti. Zatvorite grupe i korisnike usmjerene na širenje govora mržnje, nasilja i dezinformacija. O tome ovisi naša budućnost. Ovo je izborna godina. Ne možemo si priuštiti pogrešne informacije o glasovanju. Mora postojati provjera činjenica i odgovornost. Nadamo se da ćemo se javiti što prije', napisala je 28-godišnja Gomez.

Sličnu poruku poslala je i Jennifer Aniston.

'Moramo obaviti ovaj razgovor. Instagram je zabavan i volimo se međusobno povezivati, ali govor mržnje, fanatizam, rasizam, homofobija, transfobija previše su dobrodošli na ovoj platformi i Facebook to mora regulirati. Društveni mediji igraju veliku ulogu na ovim izborima i moramo biti svjesni podataka koje unosimo. Provjerite svoje činjenice i zaustavite mržnju', napisala je 51-godišnja glumica uz hashtag #StopHateforProfit, Stop mržnji zbog profita.

Među poznatim osobama koje su podržale ovu kampanju su Mark Ruffalo, Kerry Washington, Jamie Foxx i Katy Perry, a brojka neprestano raste kako se datum američkih predsjedničkih izbora bliži.

Facebook se već dugo suočava s kritikama zbog prikazivanja svih vrsta političkih oglasa, čak i onih koji sadrže laži i dezinformacije, kao i govor mržnje. Kampanja Stop mržnji zbog profita najavljena je 17. lipnja, kada su brojne skupine za građanska prava, uključujući NAACP i Ligu protiv klevete, objavile oglas na cijeloj stranici u Los Angeles Timesu.

'Danas tražimo od svih tvrtki da se solidariziraju s našim najdubljim američkim vrijednostima slobode, jednakosti i pravde i da se ne oglašavaju na uslugama Facebooka u srpnju. Pošaljite Facebooku snažnu poruku: Vaša zarada nikada neće biti vrijedna promicanja mržnje, fanatizma, rasizma, antisemitizma i nasilja', stoji u oglasu.

Organizatori kampanje #StopHateforProfit, koja je pokrenuta u lipnju, optužuju Facebook i Instagram da ne čine dovoljno da bi spriječili govor mržnje i širenje lažnih informacija. Grupa je posebno usredotočena na Facebook, u čijem su vlasništvu Instagram i Whatsapp, a prošle je godine tvrtka ostvarila profit od gotovo 70 milijarda dolara.

'Sve su nam bliže izbori, koji bi mogli biti jedni od najvažnijih u američkoj povijesti', stoji u priopćenju grupe te se dodaje da su 'kozmetičke izmjene što ih je napravio Facebook opasno udaljene od onoga što je potrebno učiniti da bi se zaštitila demokracija'.