TV KRITIKA ZRINKE PAVLIĆ

'Pet na pet' - priglup 'gameshow' za općenarodno veselje

25.02.2014 u 12:54

Bionic
Reading

Nakon završene druge sezone kviza 'Tog se nitko nije sjetio' RTL se odlučio za revolucionarnu novinu - otkupili su licencu za 'Family Feud', obiteljski gameshow koji u Amerikama i Engleskama postoji već više od 20 godina

Komercijalne televizije svugdje se u svijetu boje bilo kakvih emisija za je čije gledanje potrebno napregnuti više od dvije moždane vijuge. Operativna im teorija, naime, kaže da bi se gledateljima od naprezanja mozga mogla zapalit' kosa i da bi onda mogli vrišteći pobjeć od televizora prije nego što počnu reklame. To je pak najgore što se jednoj komercijalnoj televiziji može dogoditi.

RTL Televizija komercijalna je TV kuća i zbog toga sve što se na njoj prikazuje valja promatrati u tom kontekstu. Fenomeni kao što su 'Pervanov dnevnik' te svojedobno prikazivanje 'Instruktora' i Knjazovih emisija u takvom su okruženju junačke pobjede kreativnosti i revolucionarno iskakanje iz okvira, do neki dan prikazivani kviz 'Tog se nitko nije sjetio' intelektualni je pothvat akademske razine, a uvođenje game showa 'Pet na pet' - sasvim je očekivana programska odluka.

Novi je RTL-ov licencirani kviz (ako ga se kvizom uopće može nazvati), naravno, glup. Dva peteročlana obiteljska klana bore se za novčanu nagradu koja se jedino u osiromašenoj tranzicijskoj zabiti može nazvati raskošnom, i to se bore tako da odgovaraju na pitanja iz rubrike 'debilane koje ti padnu na pamet dok ne razmišljaš' (pa ti se ne može zapaliti kosa). Jedan od sinoćnjih hitova: 'Kamo muževi idu bez žena?', na koje su odgovori bili popraćeni obveznim hihotanjem uz spomen ljubavnice i javne kuće. Jezušmarija. Pritom čak i nije važno jesu li odgovori točni, nego jesu li ih anketirani gledatelji naveli, kao što je bio slučaj s odgovorom na pitanje o hrvatskim reprezentativcima na svjetskom prvenstvu u nogometu 1998.

Emisiju vodi Davor Dretar Drele, koji cijelo vrijeme djeluje kao da ga je netko doveo u studio, opalio mu šamar i zapovijedio: 'Budi smiješan!', pa se sada sirotanović grči i muči, maksimum duhovitosti dostižući forama u stilu: koncentirani ste k'o kocka za goveđu juhu i povremenim upadicama o opasnim majkama-plavušama, svježim poput vica o tri debela Nijemca.

Iz perspektive gledatelja kojemu se folikule ne karameliziraju baš od svake naznake pameti na televiziji, nije mi jasno zašto je RTL morao prekinuti prikazivanje sasvim pristojnog i simpatičnog kviza 'Tog se nitko nije sjetio' e da bi nas... khm... zabavio ovakvim totalnim praznoglavljem, no sjetimo se konstatacije s početka teksta. Ovo je standard komercijalnih televizija. Čudo je što ih nema još i više.