U svojem novom filmu 'Jay Kelly' Noah Baumbach uranja u psihologiju zlatnog hollywoodskog života i cijenu koju slavni plaćaju za karijeru. U razgovoru za britanski GQ otkriva kako je George Clooney postao jedini mogući izbor za glavnu ulogu, zašto je Hollywood i dalje mjesto opsesije i žrtvi te hoće li ikada doći do nastavka ‘Barbie’
Noah Baumbach priznaje da je Netflixov film 'Jay Kelly' počeo od jedne jedine ideje – završne rečenice filma. U završnoj sceni Clooneyjev lik, Jay Kelly, sjedi u praznom kinu, gleda montažu vlastitih uloga i tiho kaže: 'Možemo li ponovno? Htio bih još jedan pokušaj.'
'Imao sam tu rečenicu prije nego što sam imao ijednu scenu. Znao sam da ju mora izgovoriti osoba koja nosi mitologiju filmske zvijezde, ali i stvarnu ranjivost', kaže Baumbach. Tek nakon rada na scenariju s Emily Mortimer postalo mu je jasno da Jay mora biti veliki, gotovo arhetipski glumac – netko s aurom nedodirljivosti, ali i čovjek koji se raspada iznutra.
A takvih je, kaže, vrlo malo: 'Kad sam ideju iznio Clooneyju, i on je rekao da nema puno glumaca koji to mogu iznijeti.'
George Clooney kao zvijezda koju vlastita slava izjeda
George Clooney u filmu igra glumca koji je postigao sve, ali pritom izgubio ono što je najvrjednije – vezu s obitelji i osjećaj za stvarnost. Film prati njegove pokušaje da popravi odnos sa starijom kćeri Jessicom (Riley Keough) i nestabilni, ponekad kaotični put za mlađom kćeri Daisy (Grace Edwards), koji ga vodi preko Europe pa sve do bizarno glamurozne nagrade u Toskani.
Film je vizualno raskošan i duhovit, Laura Dern briljira kao publicistica kojoj je svega dosta, a Adam Sandler kao menadžer koji sve vidi, a malo toga govori. No ispod humora krije se ozbiljna priča o sebičnosti, ovisnosti o poslu i emocionalnim posljedicama slave.
Baumbach to sažima jednostavno: 'Nitko ne postaje Jay Kelly slučajno. Moraš to željeti više nego bilo što drugo – i platiti cijenu.'
Tri desetljeća uspješne karijere
Baumbach iza sebe ima gotovo tri desetljeća karijere. Od 'Kicking and Screaming' i 'The Squid and the Whale', preko suradnji s Wesom Andersonom, do filmova poput 'Frances Ha', 'Marriage Story' i 'White Noise', etablirao se kao autor koji spaja duhovitost, emociju i preciznu psihološku opservaciju.
'Jay Kelly' možda izgleda raskošnije, ali i dalje nosi njegov rukopis: likovi koji ne znaju što rade sa svojim životima, dijalozi koji 'bole', i prepoznatljivi humor koji stiže u najgorem mogućem trenutku.