Zaboravite na diskretne zabave i privatne ceremonije. Nova generacija superbogatih vjenčanja postala je globalni spektakl, s paradom slavnih, modnih kuća i milijunskim budžetima. Tko nije na društvenim mrežama, kao da nije ni bio pozvan
Ljeto 2025. obilježile su svadbe kakve svijet još nije vidio, diskrecija je službeno out, a raskoš i javno pokazivanje bogatstva postali su nova norma na vjenčanjima najbogatijih. Zaboravite na tihe luksuze i zatvorene proslave: danas je u trendu prsten od 30 karata, A-lista uzvanika i odjevne kombinacije vrijedne stotine tisuća dolara, sve pod budnim okom Instagrama i Voguea.
Nova generacija milijardera ne skriva se; oni žele biti viđeni, fotografirani i komentirani. Vjenčanja su postala javni spektakl, a tiha raskoš zamijenjena je otvorenim trošenjem i natjecanjem u ekstravaganciji.
Kad su Jeff Bezos i Lauren Sánchez ovog lipnja rekli sudbonosno 'da' u Veneciji, svijet je u realnom vremenu mogao pratiti svaki detalj, od popisa gostiju na kojem su bili Kardashian-Jenneri, Leonardo DiCaprio, Bill Gates i Barry Diller, do svake haljine i dizajnerskog potpisa na Instagramu. Vogue je ekskluzivno pratio završne pripreme, a paparazzi su slavne goste pratili u stopu. Ništa nije prepušteno slučaju, a još manje privatnosti.
Slično je bilo i na svadbi Alexa Sorosa, sina Georgea Sorosa, i Hume Abedin, gdje su među uzvanicima bili Kamala Harris, Clintonovi, Jennifer Lawrence i Jimmy Fallon. Iako nešto suzdržanije, i ovo vjenčanje dobilo je ekskluzivni Vogue tretman i digitalni obilazak obiteljske vile u Hamptonsu.
Sve to podsjeća na prošlogodišnju svadbu Ananta Ambanija i Radhike Merchant – ekstravagantnu, javnu i krcatu A-listom. Diskrecija? Gotovo nepoznat pojam.
Stručnjaci za luksuz i društvene trendove kažu da je danas biti bogat – premalo. 'Najbogatiji danas žele biti i globalne zvijezde. Nije dovoljno imati jahtu i privatni otok, moraš se o tome pričati', kaže za Business Insider Winston Chesterfield iz konzultantske kuće Barton. Svadbe su postale nova pozornica za pokazivanje moći i statusa, a linija između milijardera i celebrityja potpuno se zamaglila.
Povratak u doba pozlaćene raskoši
Nije uvijek bilo tako. Prije samo dvadesetak godina, milijarderi su trošili jednako sulude iznose, ali daleko diskretnije. Primjerice, vjenčanje Vanishe Mittal 2004. u Versaillesu i pariškim vrtovima koštalo je osam znamenki, ali javnost nije znala gotovo ništa o detaljima. Nije bilo ekskluzivnih fotografija, nema poziranja za naslovnice.
Danas, međutim, živimo novo 'pozlaćeno doba', baš kao u doba Vanderbiltovih i europskih aristokrata, kad je raskoš bila javna demonstracija moći i nejednakosti, a što možete vidjeti i u HBO-ovoj seriji 'Pozlaćeno doba'. Sociolozi kažu da je, kad se u sustavu pojavi još više novca, prirodno da raste i potreba za još spektakularnijim načinima pokazivanja statusa. Danas je na svijetu čak 17 ljudi čije bogatstvo premašuje 100 milijardi dolara dok je prije samo nekoliko godina taj prag je bio rezerviran za jednog ili dvojicu.
Društvene mreže i moć vidljivosti
Za razliku od prošlih vremena, kad su se bogataška vjenčanja opisivala u novinama, danas se sve odvija pred očima javnosti zahvaljujući Instagramu, TikToku i profesionalnim fotografima. Svadba Ambanija 'eksplodirala je na društvenim mrežama', a broj lajkova i viralnost postali su nova valuta prestiža. Više nije važno koliko ljudi stoji pred crkvom, već koliko ih online komentira i dijeli svaki detalj.
Ovakva izloženost ima i svoju cijenu, kritike, proteste i povremene skandale, poput onih koji su pratili svadbu Bezos-Sánchez u Veneciji. No, stručnjaci za luksuz kažu da je moć vidljivosti jača nego ikad: 'Bez obzira na ishod, Lauren je sada zauvijek na naslovnicama', kaže wedding planner Billy Folchetti.