KUHAR OTKRIO TAJNE

Evo što se jede na engleskom dvoru: Koju hranu članovi kraljevske obitelji vole, a što ne podnose

05.10.2017 u 11:06

Budući da je godinama kuhao za kraljevsku obitelj, Darren McGrady znao je i sve njihove tajne, koje je odlučio podijeliti s javnošću. I dok su neke, poput one da su prinčevi William i Harry obožavali jesti u McDonaldsu, sasvim normalne za dječake u toj dobi, mnogi su se iznenadili podacima poput onog da kraljica jede voće iz plastičnog posuđa

Za razliku od većine ljudi na ovom svijetu, britanska kraljevska obitelj ne provodi dane gledajući u hladnjak, tražeći što će večerati. To za njih rade osobni kuhari koji im pripremaju delicije, kakve neki mogu samo sanjati, a hrana se priprema po osobnom odabiru svakog člana obitelji.

Britanska kraljevska obitelj Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Magazin Marie Claire razgovarao je s bivšim osobnim kuharom kraljevske obitelji Darrenom McGradyjem, koji je kuhao za samu kraljicu, princa Philipa, princezu Dianu, kao i za Williama i Harryja, te im je otkrio njihove prehrambene navike, ali i neke druge stvari. Mlađima će zasigurno biti zanimljiv podatak da su William i Harry obožavali McDonalds.

1. Kraljičinog supruga, princa Philipa, mnogi su zbog njegova odijevanja zamijenili za vrtlara.

'Došao je u kuhinju i pomislio sam da je vrtlar. Preda mnom je stajao taj stari čovjek u prastaroj odjeći i vesti koja je bila skroz izvučena i iznošena. Pogledao sam ga i pomislio: 'Ok, to je vrtlar.' Tek kad sam ga malo bolje pogledao, shvatio sam da je to princ Philip.

2. Kada se nalaze u dvorcu Balmoral, njihovom škotskom domu za odmor, kraljevska obitelj ponaša se kao i svaka druga obitelj.

'Balmoral je mjesto u kojem se oni opuštaju i zabavljaju i stalno navraćaju u kuhinju. U Buckinghamskoj palači kraljica je puna obaveza, a i kuhinja se nalazi daleko od njezinih odaja, stoga ju nikada ne viđamo. U Balmoralu su puno opušteniji i imaju više slobodnog vremena. Tako bi princ Philip često znao kuhati i peći roštilj. Dolazio bi kod nas u kuhinju i ispitivao o namirnicama: 'Imamo li kakvog lososa koji je netko od naših ulovio? Kraljica je brala jagode s princezom Margaret, mogli bismo ih imati za večeru.''

3. Večere su formalne

'Na popodnevni čaj došli bi u odjeći u kakvoj su do tada bili, a onda bi požurili presvući se za večeru. Sišli bi dolje u glamuroznim haljinama i sjeli za stol, baš kao da su na večeri u 'Downton Abbeyju', a hrana je servirana na najskupljem porculanu.'

4. Kraljici se moralo lagati kada je vrijeme večere

'Večera je u Balmoralu uvijek bila servirana u 20.30, no kraljici smo uvijek govorili da je u 20.15. Ostali su znali pravo vrijeme večere jer su znali da će, kao i uvijek, kasniti.'

Princeza Diana Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

5. Princeza Diana bila je na strogoj postbulimija dijeti

'Jednog dana mi je rekla: 'Darren, ti se brini o masnoćama, a ja ću se za ugljikohidrate pobrinuti u teretani.' Promijenili smo sve. Svoju knjigu recepata iz Buckinghamske palače bacio sam u smeće i počeo pripremati zdravu hranu. U Buckinghamskoj palači o njezinoj se bulimiji nije govorilo. Nitko nije smio znati o tome. Obožavala je jesti punjenu papriku i patlidžane, kao i ribu.'

6. Odbijala je jesti crveno meso

'Jedino crveno meso koje je jela bila je janjetina. Govedinu nikad nije okusila.'

7. Gosti princeze Diane nisu nikada doznali da je ona jela niskokaloričnu verziju onoga što su drugi jeli.

'Znala bi mi reći: 'Napravi mousse za predsjednika Reagana.' Ona to nije mogla jesti jer su unutra bili majoneza i vrhnje, pa bi mi rekla da napravim verziju bez masnoća. Pa sam joj i napravio. Često bi ona jela niskokaloričnu verziju, dok bi oni pojeli onu sasvim normalnu, a nitko ne bi ni primijetio razliku.'

Princ Philip i kraljica Elizabeta II Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

8. Kuhanje je znalo biti uzaludno

'Jednom je Sarah Ferguson otišla u kazalište i poželjela večeru u 22,30. Krenuli smo s pripremom, sve napravili, a ona je nazvala i rekla: 'Ipak ćemo jesti u restoranu.' Sav trud bio je uzaludan, a hrana je propala.'

9. Harry i William obožavali su brzu hranu

'Sjećam se da je jednom princeza došla u kuhinju i rekla: 'Otkažite ručak za dečke, vodim ih van. Idemo u McDonalds.' Ja sam rekao: 'Pa, bože dragi, vaše visočanstvo, ja to isto znam napraviti. Znam napraviti hamburgere.' No ona je pojasnila: 'Ali oni žele igračku.' Da, dečki su stvarno voljeli McDonalds, kao i odlaske na pizzu. Iako su pripadnici kraljevske obitelji, sasvim su isti kao i sva ostala djeca.'

10. Kraljici se knjiga s menijem posebno dostavljala

'U Buckinghamskoj palači imali smo knjigu s menijem, koja bi se onda poslala kraljici, a ona bi odabrala što želi. Vratila bi knjigu u kuhinju, a mi bismo tad pripremali po njezinoj želji. Kraljičin meni radi se po tri i više dana unaprijed i ona se striktno drži toga.'

11. Istina je, kraljica sama šeće svoje pse

'Jednog jutra vidio sam neku ženu kako šeće pse, a kada sam se zagledao, shvatio sam da je to kraljica s maramom preko glave. Pomislio sam: 'To je tako uzbudljivo. Razgovarat ću s kraljicom! Prvo joj moram reći - vaše veličanstvo, a nakon toga gospođo.' No psi su me ugledali prije i krenuli lajati, a potom su njih dvanaest krenuli trčati prema meni. Okrenuo sam se i počeo bježati. Mogao sam čuti kraljičin smijeh jer je njoj to bilo urnebesno smiješno.'

12. Omiljena kraljičina hrana je tamna čokolada

'Kraljica obožava jesti hranu s imanja - divljač, fazane, divlje kokoši, jarebice. No, naravno, voli i čokoladu. To joj je uvijek bilo omiljeno, a obavezno mora biti tamna čokolada - što tamnija, to bolja.'

Kate Middleton i princ William

13. Češnjak ne podnosi

'Na meniju se nikada ne smije naći češnjak. Mrzila je njegov miris, ali i okus.'

14. Princ Philip nije volio organsku hranu koju je preferirao princ Charles

'Hranu i namirnice uvijek smo dobivali iz Harrodsa, kao zahvala što kupujemo od njih. Jednog dana princ Philip je došao u kuhinju i ugledao dvije košare prepune hrane. Pitao me je li to stiglo iz Harrodsa, a kada sam mu rekao da je to organska hrana koju je princ Charles donio sa sobom, opsovao je i otišao iz kuhinje.'

15. Kraljica najradije jede iz posuđa Tupperware

'Ljudi uvijek misle da kraljica zasigurno jede iz zlatnih tanjura sa zlatnim noževima i vilicama. Naravno, i to se događa, no u Balmoralu je jela voće iz plastičnih žutih posuda.'

16. No voće je znala jesti i iz tanjura optočenih dijamantima

'Riječ je o posuđu na kojem su se nalazila tri zlatna konja, a bilo je prekriveno dijamantima, rubinima, safirima i smaragdima. Prije 30 i nešto godina procijenjeno je na 500 tisuća funti.'

17. Za doručak je jela žitarice Kellogg's

'Doručak je za kraljicu bio jednostavan. Malo žitarica Kellogg's u plastičnoj posudi, koje bi si sama stavljala, a uz to je pila čaj Darjeeling.'

18. Princ Philip jednom je zamijenio večeru s osobljem jer je njihovu hranu više volio.

'Došao bi u kuhinju i pitao što je za večeru. Rekao sam: 'Imam meso od janjećih očiju, vaše veličanstvo.' Pogledao je po kuhinji i ugledao kotlete. Pitao me za koga je to, rekao sam da je za poslugu. 'Oh, mogu li i ja imati to za večeru?' Na kraju sam mu servirao kotlete, a osoblje je moralo jesti njegovo jelo.'