NAKON OSAM GODINA

Daniel Day-Lewis vratio se glumi zahvaljujući 27- godišnjem sinu

29.09.2025 u 07:25

Bionic
Reading

Daniel Day-Lewis ostvario je veliki glumački povratak s filmom 'Anemone', koji je svoju svjetsku premijeru imao ove nedjelje na New York Film Festivalu

Slavni oskarovac vratio se glumi nakon osam godina pauze kako bi glumio u redateljskom debiju svog sina, Ronana Day-Lewisa. Iako je publika s oduševljenjem dočekala Day-Lewisov povratak, čini se da je najuzbuđeniji ipak bio njegov srednji sin.

'Čast je bez premca biti ovdje s vama večeras', rekao je Ronan Day-Lewis, koji je scenarij napisao zajedno s ocem, prepunoj dvorani u Alice Tully Hallu u Lincolnovom centru. 'Ostao sam bez riječi'.

Radnja filma 'Anemone' smještena je na sjeveru Engleske i prati Daniela Day-Lewisa u ulozi Raya, povučenog i bivšeg britanskog vojnika koji već dva desetljeća živi u izolaciji u šumi. Njegov izolirani život preokrene se kada mu se pojavi brat, kojeg glumi Sean Bean, i prisili ga da se suoči s tajanstvenom prošlošću. Glumačku ekipu zaokružuju Samantha Morton, Samuel Bottomley i Safia Oakley-Green, koji nisu prisustvovali premijeri.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Focus Features

Brzo su pronašli zajednički ritam

Ronan Day-Lewis opisao je radni odnos s ocem kao 'vrlo intuitivan'. 'Vrlo brzo smo pronašli zajednički ritam', rekao je Ronan za Variety na crvenom tepihu. 'Bio je to pravi osjećaj igre i slobode'.

Daniel Day-Lewis složio se sa sinom, ističući da je njihova suradnja na setu bila poznata i jednostavna. Nije bilo potrebe za posebnim dogovorima prije snimanja. 'Tijekom godina, još otkad je Ronan bio jako malen, radili smo na mnogo različitih stvari zajedno', rekao je Day-Lewis za Variety. 'Uvijek smo se osjećali ugodno jedno s drugim, a ovo je zapravo bila ekstenzija toga. Samo veća kutija s igračkama u kojoj smo se igrali'.

'Anemone' zapravo nije prva filmska suradnja Daniela i Ronana – mlađi Day-Lewis otkrio je nakon projekcije da su kao djeca snimali lažnu Nike reklamu s njegovom kornjačom kao glavnom zvijezdom.

Što se tiče odabira glumca za Rayevog otuđenog brata, obojica, Daniel i Ronan, složili su se da je Sean Bean jedini izbor. Prije snimanja, Daniel Day-Lewis pozvao je Beana u Irsku, gdje su se zbližili uz 'krigle Guinnessa i viskija'. 'Bila je to sjajna prilika za istraživanje odnosa', rekao je Bean. 'Odlično smo se slagali i to mi je bilo presudno da uđem u priču o dvojici braće'.

Prije 'Anemone', Day-Lewis se posljednji put pojavio u period drami Paula Thomasa Andersona 'Fantomska nit' iz 2017., za koju je zaradio svoju šestu nominaciju za Oscara. Smatra se jednim od najboljih glumaca svoje generacije, a nagrađen je Oscarom tri puta: za filmove 'Moje lijevo stopalo' (1989.), 'Bit će krvi' (2007.) i 'Lincoln' (2012.).

Ovaj put odlučio se vratiti u Hollywood jer je želio raditi sa sinom, ali ističe da nikada nije prestao voljeti svoj poziv. 'Nikada nisam prestao voljeti taj posao', rekao je na premijeri. Najviše mu je, kaže, nedostajalo 'stvaranje novog svijeta u suradnji s grupom ljudi'.

Day-Lewis je i ranije odlazio iz glume. Nakon sportske drame 'Boksač' iz 1997., uzeo je dužu pauzu i radio kao postolar u Italiji, a zatim se vratio ulogom u 'Bandama New Yorka' Martina Scorsesea 2002. godine.

'Sada kad se osvrnem, bilo bi mi pametnije da sam jednostavno šutio', rekao je u ranijem intervjuu za Rolling Stone. 'Nikada zapravo nisam namjeravao otići u mirovinu, stvarno. Samo sam prestao raditi taj tip posla kako bih mogao raditi nešto drugo. Izgleda da su me već dva puta optužili da sam se povukao. Nikada nisam mislio da se povlačim od ičega! Samo sam htio raditi nešto drugo neko vrijeme'.

Godinama pisali scenarij za film

Otac i sin godinama su s prekidima pisali scenarij. 'Vrlo je rijetko imati priliku tako se pripremati zajedno', rekao je Ronan Day-Lewis na Q&A nakon projekcije. 'Budući da smo scenarij pisali zajedno, već smo znali scene i emocionalni tijek filma, likovi su praktički rasli zajedno s nama tako da smo, kad smo stigli na set, već nekoliko puta temeljito prošli svaku scenu, što je bilo jako korisno bez pritiska. Jer kad dođeš na set, s vremenskim pritiskom, nikad nemaš onoliko vremena ili dubine razgovora koliko bi želio'.