BLOG: PEDALIRANJE

Uz sedrene slapove Mrežnice do nove bike pozivnice

24.04.2016 u 09:55

Zašto karlovački kraj doživljavamo kao nezanimljiv? Možda ne znamo što propuštamo. Naš bloger zaputio se biciklom provjeriti ima li se što vidjeti na granici nekadašnjih dvaju carstava, u kraju gdje zna biti ljeti najtoplije, a zimi najviše snijega. Gdje se sudaraju četiri rijeke, krški kraj i mediteranska klima s planinskim Žumberkom. Dojmovi su impresivni, posebno u ponudi i mogućnostima za razvoj cikloturizma. Ovoga puta vozimo se uz slapove Mrežnice i okolicom Karlovca i Duge Rese

Kada idemo autom prema moru, moramo proći kroz Karlovac i Karlovačku županiju. I ako idemo autocestom ili običnom D1, nekako žurimo i želimo što prije proći jer je prometna gužva zapravo najveća do Slunja ili Bosiljeva. Pritom i ne znamo što sve tu možemo vidjeti i doživjeti. Možda bacimo oko iz jurećeg auta prema rijeci Dobri ili malo vidimo koji prizor Korane ili kojeg dvorca i to je sve. A zapravo ne znamo što propuštamo. Zašto ne otići na izlet, jednodnevni ili na više dana, u dolinu čak četiri rijeke koje predstavljaju jedinstvenu turističku ponudu. Ali i cikloturističku jer na području Županije već je trasirano oko četiristo kilometara biciklističkih staza. Na rutama je oko stotinu smještajnih kapaciteta Bike&Bed.

Za cilj pedaliranja i otkrivanja čarobnih rijeka odabrao sam Mrežnicu i prošao dio rute uz sedrene slapove; naziv sve govori. No za početak sam bio u Karlovcu, uz kratak dodir s Koranom i vrlo lijepo uređenim parkom i okolišem uz istoimeni hotel. Tu je ljeti i omiljeno kupalište Karlovčana i njihovih gostiju. Relativno jednostavno, koristeći gradsku bike infrastrukturu, stigao sam do Logorišta i prešao Mrežnicu kako bih došao uz njenu desnu obalu i krenuo uzvodno po manje prometnim naseljima i gradskim ulicama Karlovca i Duge Rese. Nisam ni krenuo i ostavio iza sebe hale brojnih nekadašnjih karlovačkih tvornica, već sam morao ići s bicikla i napraviti foto pauzu. Već prvi slap me iznenadio, kao i stari mlin i kamena kuća. A najviše me šokirala bistra i čista Mrežnica. Čak me njen modri odsjaj podsjetio na morske prizore. Nije bez razloga duž svog cijelog toka ujedno poznata po mnogim lijepim pristupima i mjestima za odmor i kupanje. Šetnja uz meandre i sedrene slapove je zaista posebna, a zbog svog specifično položenog dna i blagog pada, stvara brojna jezera i male slapove i slapiće.

Kraj jednog takvog u naselju Mrežnički Brig, obitelj Mataković izgradila je Kamp Slapić koji je značajan objekt za bicikliste. Naime, meni je dobro došao jer sam vozio pri prvoj ovogodišnjoj vrućini kao okrepno mjesto, nakon osamnaest kilometara vožnje. Ali ga vole i oni koji putuju biciklom prema moru, a kamp im je omiljeno mjesto za noćenje. Dvoje Nizozemaca i ja bili smo prvi ovogodišnji cikloturisti. Dok su oni požurili riješiti formalnosti, podići šator, ja sam uživao za drvenim stolom sjedeći na panju tik do Mrežnice. I dok sam promatrao vrijedne domaćine kako uređuju i spremaju kamp za svoje ovogodišnje goste, već spomenuti par biciklista već je odjurio na još jednu vožnju prije spavanja. Kamp Slapić je odlično mjesto za obiteljski izlet, ali i za početak lijepog bike izleta, pa i obiteljskog, ali i adrenalinskog za one koji žele više.

Rekreativci koji pak žele više istraživati, ali i voziti, imaju puno mogućnosti. Jedna od njih je nastavak dalje uzvodno uz Mrežnicu rutom broj dva, uz povremene posjete slapovima kojih ima puno. Pa se prema želji i mogućnostima možete zadržati na nekom od pristupačnijih ili atraktivnijih. Treba napomenuti da iako se ide dolinom, vozi se po brežuljkastom kraju. Malo uz samu rijeku, ali dio po usponima, koji nisu dugi. No zato se otvaraju pogledi na cijeli kraj koji je vrlo živahan u ovo proljetno vrijeme. Od procvalih voćki i puno zelenila do poljoprivrednika i vrijednih ljudi koji uređuju okoliš ili rade u polju.

Inače, ruta sedrenih slapova ide od Zvečaja preko Mrežnice, željezničke pruge i stare Jozefinske ceste. I nastavlja prema susjednoj mirnoj rijeci Dobri. Po njenoj desnoj obali vozi se do naselja Dubravci gdje se kreće natrag prema Belavićima. Tu je novi lijepi most kojim se dolazi natrag na polazište i lijevu obalu i do kampa Slapić. Podloga je asfaltna, a ova kružna ruta duga je oko 30 kilometara. No oni koji se žele provozati desetak kilometara ili su s djecom, mogu se voziti uzvodno ili nizvodno od kampa i također puno toga doživjeti. Od raskoši Mrežnice do lijepih livada i proći kroz lijepa naselja. Također se zaustaviti na brojnim lijepim pristupima uz rijeku.
Mene je iznenadila urbana Duga Resa u kojoj sam uživao i koju sam obišao po jednoj i drugoj strani obale. Lijeva obala uz centar grada pruža više mogućnosti za posjet nekom od slikovitih objekata te šetnju ili odmor na nekoj od brojnih terasa ugostiteljskih objekata. Druga strana pruža jedinstven pogled na grad i nekadašnju pamučnu industriju gdje dominira visoki dimnjak od cigle. A njegov odsjaj i duboka usađenost u ovaj kraj, ocrtavaju se u zavojitoj Mrežnici. Djeluje kao da prkosi vremenu. Sada je samo dobar turistički mamac koji se još dobro drži.

Karlovačka županija označila je i osmislila ukupno sedam bike staza. Jedva čekam da obiđem neke od njih, posebno ljeti, kada je vjerojatno ugodno biciklirati uz rijeke, možda i voziti kanu, obilaziti stare povijesne tvrđave, ali i posjetiti Karlovac i osjetiti njegov dah iz doba renesanse. Inače, svaka ruta ima svoj naziv i nudi drugačiji doživljaj. Tako se može na biciklu upoznati putove kneza Frankopana, Srce prirode koje je ujedno i hotel obitelji Srakovčić. Voziti kroz šume i obronke gore Vodenice te slikovita mjesta Ribnik i Netretić i uz rijeku Kupu obići drevni grad Ozalj. Bike staze idu kroz livade, voćnjake, zelene rijeke i zavojitom Lujzijanom pa već po nazivu zvuče privlačno svakom biciklistu.

Kraj travnja i početak svibnja posebno su dojmljivi u ovom kraju pomalo divlje prirode koja se baš sada budi. Upoznati takav kraj s bicikla, prava je proljetna pozivnica. Ono što sve rute čini primamljivima jest dostatna infrastruktura, što je boljka mnogih staza. Ovaj kraj obiluje restoranima i smještajnim kapacitetima sa znakom bicikla, što posebno veseli. Također ne nedostaje trgovina, pa i servisa, a rute su dobro označene. Ljubaznost prema biciklistima i slabo prometne ceste i brojne poveznice daju dodatni bike poriv.

U svibnju se na karlovačkom području, točnije 21. i 22. svibnja, u karlovačkom Srcu prirode održava Bike vikend. Lijepa ponuda za rekreacijski i izletnički vikend za bicikliste, s edukativnim sadržajima o sportskoj prehrani, treninzima i, naravno, puno vožnje biciklom i uživanja u predivnom kraju i ponudi integralnog hotela Srce prirode kraj Ribnika. To turističko odredište svojom ponudom značajno pridonosi ponudi razvoja kontinentalnog turizma i biti će ga zanimljivo upoznati. Od gastronomije do starih hiža obnovljenih u autohtonom stilu i poznatog vinorodnog kraja. Uz aktivan vikend nudi se doživljaj nekog izgubljenog vremena koje nam se pruža da ga upoznamo i doživimo.
Više na www.tzkz.hr, www.campslapic.hr i www.srceprirode.hr