BLOG: PEDALIRANJE

Touring city za duge staze

05.04.2015 u 08:05

  • +7

Touring city bike

Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breitenfeld

Bionic
Reading

Tihi bike pravo je rješenje za one bicikliste koji bi ipak htjeli voziti klasični city bike, a opet imati dobar sportski bicikl. Cube touring city nadimak je tihi dobio jer je na testiranju po zagrebačkim avenijama, ali i malim gornjogradskim ulicama pokazao da je gotovo nečujan. OK, i zato što ima manji profil kotača od 28 cola i uske gume koje su bez ripni. Bike nema klasične zupčanike na mjenjaču pa se prebacivanje brzina ne zamjećuje. Lako ga je voziti i zbog inovativne opreme i zanimljivom rješenju napajanja svjetala preko već zaboravljenog dinama koji je integriran u prednjoj osovini

To je bicikl za touring i, kako mu samo ime sugerira, za vožnju dugim gradskim stazama. Tako je oblikovan i napravljen da bicikliranje od pedesetak kilometara nije naporno, već ugodno i da se ne umaramo za vrijeme vožnje. Da je jako ugodan za vožnju, uvjerio sam se odmah, iako mi se u prvi mah činio nezgrapan, no nakon dulje vožnje sve mi ga je ljepše bilo voziti. Drži me uspravnim, ali ne previše. Tu ugodnost omogućuje njegova gotovo idealna ergometrija i naoko sitni detalji, poput gripa na ručicama volana, sjedala koje je ispunjeno gelom, pa na taj način imamo bolji položaj tijela i ne trpi toliko kičma na duljim turama, ne trnu ruke upravo zbog oblikovanih gripova na volanu.

Proizvođači i dizajneri iz Cubea jako su se trudili pa osmislili da na mjesto gdje su nam živci na dlanu, ruke tako meko legnu da dlanovi ne trnu. A to su sve važni elementi za ugodu pri duljim gradskim vožnjama. Čemu sam se i osvjedočio vozeći se Ljubljanskom i Slavonskom avenijom po Zagrebu gdje se začas napravi puno kilometara. Moje je opažanje da što sam vozio više, bilo je sve zanimljivije voziti touring po gradu. Doduše treba se priviknuti na novi raspored brzina. S obzirom na to da sam se često zaustavljao, posebno na semaforima, bilo mi je super što sam mogao prebaciti u nižu brzinu, na mjestu, što i inače često zaboravim ili ne stignem, pa onda to moram napraviti pri kretanju.

Tako je to kod bicikala, s klasičnim i vidljivim mjenjačem. Ovaj bicikl pruža mogućnost da se zaustavim u šestoj brzini i da bez problema ručicom na volanu odaberem nižu brzinu. I tako pripremim bike za polazak iz niže brzine. Pri kretnji nije bilo zveckanja lanca ili lošeg starta. Sve je bilo tiho, i kretnja bez greške. To je Shimanov mjenjač s modelom Nexus koji je integriran u glavčini ili zadnjoj osovini i nije vidljiv; izvana izgleda kao da bicikl uopće nema brzine. Ovom biciklu njegovih osam brzina omogućuje niz skrivenih malih zupčanika u glavčini koji rade takav besprijekoran prijenos brzina, pa i nečujan.

S obzirom na uske gume, treba biti oprezan na makadamskoj podlozi, pogotovo ako se naiđe na šljunak. Naglo skretanje ne dolazi u obzir jer biste mogli pasti, kao ja zamalo. No zato se ovaj bicikl zbog takvih guma lako šunja po gradskom asfaltu, gume ne zuje pri vožnji i jasno stvaraju manji otpor i bike se lakše vozi. Osim toga, tih osam brzina je kao na klasičnom biciklu otprilike 24 brzine, samo je ovih osam raspoređeno drugačije. U svakom slučaju, prva brzina omogućuje vožnju uzbrdo bez problema i manji broj formalnih brzina nimalo ne utječe na željenu sporiju ili bržu vožnju. Nakon dugo vremena vozim bicikl s nosačem. Nekada si nisam mogao zamisliti da nemam čak i košaricu jer to uvijek dobro dođe, posebno u današnje vrijeme i na gradskom touringu. Fotografirajući ga, ušao sam i na relativno meku zelenu površinu i bilo mi je relativno lako upravljati tj. dobro se ponašao. Što znači da eventualno mekša podloga ne bi predstavljala problem. S obzirom na to da doslovno guma nije glatka, ima male zareze, pa iskustva govore da će se solidno ponašati i u vožnji po kiši i skliskoj podlozi.

Ovakav bicikl ima sve više smisla u Zagrebu jer je infrastruktura sve bolja. A za odlazak s jedne ne drugu stranu Zagreba treba prijeći i 25 km, pa ako idete i natrag, nakupi se kilometara. I sve je više osmišljenih biciklističkih staza i tako se stvaraju cjeline za vožnju. Posebno je sada već soldano pokriven bike potez zapad - istok. Još da se usklade semafori; naime npr. na ljubljanskoj aveniji, po novom nazivu to je Zagrebačka avenija, bilo bi super. Prijelazi na raskršćima relativno su dugi i pješacima se brzo upali crveno svjetlo. Za bicikliste bi moglo biti još dugo upaljeno zeleno svjetlo. Zapravo kao i za aute. Tako je napravljena pogreška kod rekonstrukcije spomenutih prometnica što odmah nisu ugrađeni, kako je to npr. u Njemačkoj, posebni semafori za bicikliste. Kada bismo poštovali propise, nikad nigdje ne bismo stigli. Čemu onda vožnja biciklom ako si spor. To često navodi bicikliste da kada je upaljeno crveno na bike stazi, prijeđu na kolnik gdje je u željenom smjeru još zeleno i po prolasku raskršća vrate se u bike stazu. Pa barem nije napravljen prekršaj prolaska kroz crveno, no pitanje je koliko onda imaju smisla takve staze. No na Slavonskoj aveniji križanja je manje, pa je vožnja i podnošljivija, a i raskrižja su veća i drugačija, pa je na zapadnoj strani vožnja u najmanju ruku bolja i sigurnija, iako su staze derutnije.

Touring city ima još neke pogodnosti koje će mnogim biciklistima biti interesantne. Naime prednji amortizer nema svaki gradski bicikl kao Cube touring, a ni vilica nije fiksna, a može se i zaključati ako amortizer nije potreban, posebno pri duljoj vožnji i po ravnoj asfaltnoj površini. Bike nema disk kočnice, no mehaničke Shimanove kočnice v-brak su odlične. Bicikl je siguran i pogodan za noćnu vožnju. Ima mačje oči i svjetla koja pokreće dinamo koji je integriran u prednjoj glavčini i od klasičnih dinama ga razlikuje što ovaj ne struže po gumi i ne zuji. I samim time ne usporava vožnju. Pali se i gasi na prekidaču, a jedan položaj moda omogućuje da pri zaustavljanju odmah ne ostane u mraku, već neko vrijeme svjetla su još upaljena. I, naravno, nema brige s baterijama. Posebno ako se planira voziti cijele godine, pa i zimi kada je noć dulja. S kvalitetnim svjetlima vožnja je sigurnija, a to je i poštovanje zakonskih odredbi jer svjetla moraju biti upaljena, ne samo po noći, već i kada je dnevna vidljivost smanjena. Uostalom, dobro i kvalitetno rješenje svjetala, kao na ovom biciklu, zaista omogućuje uživanje u vožnji gradom, pa tako i noću. Vožnja po noći može biti nov doživljaj i drugačije upoznavanje grada.

Touring city Cube bicikl je koji lijepo izgleda. Slaže se sa mnom i Dino iz Keindl sporta, moj moderator ovog bike touringa. To je definitivno jednostavan bicikl. I postignuti je i glavni cilj, a to je ugodna vožnja. Geometrija okvira napravljena je tako da drži vozača uspravno, a gotovo je idealan za visinu biciklista od 170 do 175 cm. Rama je aluminijska, kao i skoro cijela vilica i volan. Relativno je lagan, ima 16 kilograma. Zahvalan za održavanje, a neki dijelovi koji su naizgled komplicirani, poput mjenjača, zapravo su lakši za održavanje nego kod bicikala koji imaju vidljive zupčanike i klasičan mjenjač. Lanac se štedi i nije izložen tolikom izrabljivanju, kao i zupčanik koji je također samo jedan. Zaključak - s obzirom na to što sve ima, touring city već je pun opreme. Od blatobrana, prednjeg i zadnjeg svjetla, nosača, lancobrana, nogara, tako da cijena od 3.999 kuna nije previsoka s obzirom na to što bicikl sve ima i nudi.