EMOTIVNA BOMBA

Znanstvenici otkrili zašto je Adele toliki hit

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 17.02.2012 06:58
  • Objavljeno 17.02.2012 u 06:58
adele

adele

Izvor: Sipa Press / Autor: Sipa

Pjevačica koja je prošle nedjelje kući ponijela šest Grammyja svojom popularnom baladom 'Someone Like You' mami suze na oči. Da to nije ništa čudno, potvrdili su i znanstvenici koji objašnjavaju taj fenomen

Premda je tri Grammyja osvojila za pjesmu 'Rolling In The Deep', britanska pjevačica Adele svjetsku je slavu stekla prvenstveno emotivnom baladom 'Someone Like You'. Psiholozi smatraju da imaju odgovor zašto je Londončanka dirnula tolika srca.

Znanstvenici su dobro upoznati s činjenicom da određeni aspekti glazbe izazivaju snažne emocije kod slušača. Britanski psiholog John Sloboda identificirao je neke od tih aspekata u jednostavnom eksperimentu još prije 20 godina. Zamolio je ljubitelje glazbe da istaknu dijelove u pjesmi koji kod njih izazivaju emotivne reakcije – trnce, ježenje kože ili suze.

Identificirao je 20 dijelova i analizom otkrio da njih 18 sadrži appoggiaturu, melodijski ukras od jednog ili više tonova koji prethodi glavnom tonu, odnosno notu koja se 'sudara' s glavnom melodijom tek toliko da na djelić sekunde stvori disonancu.

'To stvara napetost kod slušača. Kad se note vrate očekivanoj melodiji, napetost popušta i to stvara ugodu', objasnio je Martin Guhn, psiholog sa Sveučilišta Britanske Kolumbije za Wall Street Journal.

Upravo se u tom trenutku kod slušača pojavljuju trnci, a kad se ponovi nekoliko takvih tonova i jedan za drugim stvore krug napetosti i opuštanja, onda dolazi i do burnije emotivne reakcije, kao što su suze. Pjesma 'Someone Like You', kako se čini, prepuna je melodijskih ukrasa sličnih appoggiaturi.

Dr. Guhn također ističe da Adele pritom i glasom izvodi modulacije pri kraju dugih tonova, taman prije nego što se vrati u harmoniju.

Tim neuroznanstvenika na Sveučilištu McGill prošle je godine objavio da emocionalno snažna glazba dopaminom preplavi centar za zadovoljstvo i nagradu u mozgu na isti način kao što to čini hrana, seks ili droga.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi