TV KRITIKA ZRINKE PAVLIĆ

'Samo ti pričaj' - serija u kojoj se ne događa baš ništa

02.06.2015 u 10:33

Bionic
Reading

Tri para iz tri generacije u seriji 'Samo ti pričaj' beskrajnim nam međusobnim prepucavanjem prikazuju sve moguće klišeje o muško-ženskim odnosima i zajedničkom životu, samo što se u toj seriji, za razliku od milijun drugih takvih, osim beskrajnog blebetanja - ništa ne događa

Ako je vjerovati novoj seriji koja se prikazuje na NovojTV i odaziva se na naslov 'Samo ti pričaj', bračni i izvanbračni parovi svih generacija ne samo što provode cijele dane u prepucavanju, nego se i prepucavaju po špranci iz najglupljih časopisa. Žene optužuju svoje muževe da su lijeni i beskorisni, muževi svoje žene da su lude i iracionalne, muževe se za sve može ucijeniti seksom, a žene lovom za shopping, a bile su potrebne samo tri pilot epizode da se pojavi i ona aksiomatska rečenica: 'Spusti dasku'.

Samo postojanje klišeja u humorističnim serijama ne mora biti loše, dapače. Humor dosta često svoje uporište pronalazi u klišejima i stereotipima, a oni koji su nam prezentirani u seriji 'Samo ti pričaj' barem su korak naprijed od dosad uobičajenog naši-i-vaši regionalno-dijalektalnog vrckarenja u stilu on njoj kaže sprčin ti ga, a ona njemu miščafl! No ako se baš sve svede samo na te stereotipe i ako se, kao u ovoj seriji, baš ništa drugo osim takvog prepucavanja ne događa, onda je, žao mi je što to moram reći - serija dosadna

Ovaj put čak i nije problem u glumcima i onom klasičnom prigovoru da izgovaraju svakodnevne rečenice kao da su korifeji u antičkoj tragediji. Ne. Igor Mešin snalazi se pristojno, Sandra Bagarić - za one kojima ne ide na živce - prolazno, mladi Edina Pršić i Asim Ugljen malo djeluju kao da ih u baš svakoj sceni pere trema, ali nisu uvredljivi, dok šampionsku titulu za glumu definitivno odnose Mirela Brekalo i Ratko Glavina, koji su odlični kao najstariji bračni par. Gluma je, dakle, u razini od podnošljive do odlične i nitko ne zagađuje scenaristički humor svojom akademskom metlom u dupetu.

Scenarij i humor nisu BBC-klasa i, iako se to zdušno pokušava, autorima NE uspijeva baš svu zabavu i zbivanja prezentirati kroz dijaloge, ali ti dijalozi nisu loši. Problem je, međutim, u tome što nakon jedne i pol epizode beskrajnog prepucavanja na tri do četiri tematske varijacije, a bez ijednog spomena vrijednog događaja - gledatelj počne spavati. Više mu ništa nije ni smiješno ni zabavno niti ga zanima hoće li likovi doći do kakvog dogovora ili će ih u sljedećem prizoru pregaziti tramvaj.

Tramvaj iz prethodne rečenice, naravno, samo je stilska figura jer nema šanse da bismo ga u ovoj štedljivoj seriji ugledali čak ni kroz prozor - i tu je, čini mi se, najveći problem ove serije. Škrtarenje. Producentsko škrtarenje zbog kojega u Hrvatskoj - osim nekih novijih istupanja iz te tužne prakse, kao što je bio slučaju s 'Crno-bijelim svijetom' i 'Počivali u miru' - nemamo poštene serije. I ovdje se, naime, vidi da se sve utrpalo u interijere, i to maksimalno tri do četiri sobička, da osim tri para o kojima se govori drugi likovi egzistiraju samo kao glasovi u telefonskim sušalicama i hodnicima, a da se na ulicu ne bi izašlo ni da na setu bukne požar.

Istina, postoje serije koje i u takvim uvjetima uspijevaju biti dobre - sjetimo se samo sjajne (pa neka je i licencna) 'Na terapiji' - no 'Samo ti pričaj' nije niti će biti jedna od takvih serija. Komorne fore iz života u dvoje bez ijedne intervencije izvana mogle bi biti dobre samo pod uvjetom da su scenaristi apsolutno genijalni - a nisu, a za sve ostalo potreban je tu i tamo kakav sporedni lik, događaj ili slična intervenirajuća varijabla.

Drugim riječima - odriješite kesu.